همشهری آنلاین: یک دکتر کوبایی مبتلاشده به ابولا که در بیمارستانی در ژنو درمان تجربی دریافت می‌کرد، بهبود کامل پیدا کرد و روز شنبه ۶ دسامبر از بیمارستان مرخص شد و به خانواده‌اش پیوست.

ebola patient

به گزارش آسوشیتدپرس فلیکس بائز، ۴۳ ساله، یکی از ۲۵۶ دکتر و پرستار کوبایی بود که به غرب آفریقا رفته بودند تا بیماران مبتلا به ویروس ابولا در این منطقه را که تا به حال بیش از ۶۰۰۰ نفر را کشته است، درمان کنند.

بائز پس از وارد شدن به ژنو داروی تجربی ساخت کانادای «زی‌مب» ‌(Zmab)-  یک پیش‌ساز داروی ضدابولای زی‌مپ (Zmapp) - را که برای درمان چند بیمار آمریکایی به کار رفته است، دریافت کرد.

یک سخنگوی «بیمارستان ‌دانشگاهی ژنو» (GUH) محل بستری بائز گفت او هم با داروی زی‌مب و هم با یک داروی تجربی ضدآنفلوآنزای  به نام فاویراوپیر (favirapir) که بوسیله شرکت ژاپنی فوجی‌فیلم ساخته شده و سازمان جهانی بهداشت آن در فهرست داروهای بالقوه ضدابولا قرار داده است، درمان شده است.

بائز پس از ابتلا به بیماری در سیرالئون به درخواست سازمان جهانی بهداشت که مقرش در ژنو است، به بیمارستان دانشگاهی ژنو منتقل شد.

از ۱۳۸ نفر از کارکنان بهداشتی که در سیرالئون به این بیماری مبتلا شده‌آند، ۱۰۶ نفر آنها مرده‌‌اند، درصدی بسیار بالاتر نسبت به درصد مرگ و میر در میان کارکنان بهداشتی در کشورهای مجاور گینه و لیبریا.

دو دکتر دیگر نیز روز جمعه در سیرالئون به علت ابولا درگذشتند.

بائز نخستین مورد ابتلا به ابولا در میان شهروندان کوبا و نخستین مورد معالجه‌شده این بیماری در سوئیس است و در برای ۱۶ روز در این بیمارستان ژنو در بخش ایزوله قرار داشت.

کد خبر 280294

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha