پنجشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرکت جانسون اند جانسون آزمایش یک واکسن ابولا را در انسان‌ها آغاز کرده است به این قصد که با سویه‌ایی از ویروس ابولا مشابه ویروسی که باعث شیوع گسترده اخیر در غرب آفریقا شده است، مقابله کند.

ebola

این شرکت روز سه‌شنبه ۶ ژانویه اعلام کرد نخستین داوطلبان یک دوز ابتدایی واکسن را دریافت کرده‌اند و در همکاری با شرکت باوارین نوردیک بیش از ۴۰۰ هزار رژیم واکسن اولیه - مشدد برای استفاده در کارآزمایی‌های بالینی در مقیاس بزرگ تا آوریل ۲۰۱۵ تولید شده‌اند.

پژوهش مرحله اولیه بر ایمنی و تحمل‌پذیری یک رژیم واکسن متمرکز خواهد بود که شامل یک دوز ابتدایی و سپس یک دوز مشدد در چند ماه بعد است. در مجموع ۷۲ فرد بزرگسال سالم واکسن یا دارونما را دریافت خواهند کرد.

این شرکت واقع در نیو برانسویک در نیوجرسی اعلام کرد تجربیات اولیه انجام شده بوسیله موسسه‌های ملی بهداشت (NIH) نشان داده است که این رژیم واکسن باعث محافظت در برابر سویه «زئیر کیکویت» ابولا می‌شود.

چندین شرکت داروسازی در حال رقابت برای تولید واکسن ابولا در واکنش به شیوع اخیر این بیماری در غرب آفریقا هستند که به مرگ بیش از ۷۰۰۰ نفر انجامیده است.

در حال حاضر دارو یا واکسن ثابت‌شده‌ای برای ابولا وجود ندارد، زیرا نادر بودن بیماری باعث شده بود که سرمایه‌گذاری‌ها برای تولید درمان‌هایی برای آن جلب نشود. شیوع اخیر ابولا از هنگام آغاز در سال گذشته میلادی عمدتا در لیبریا، گینه و سیرالئون متمرکز بوده است.

کد خبر 283488

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha