چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۸۶ - ۲۰:۲۱
۰ نفر

گروه سیاسی: مصطفی پورمحمدی با بیان این که وزارت کشور حجم بالایی از مدیران ارشد را در خود جای داده و احتمال جابجایی هم در میان مدیران آن بیشتر است، درباره استعفا و یا جابجایی برخی از معاونان خود به ویژه معاون سیاسی این وزارتخانه تأکید کرد:‌ در حال حاضر نه تأیید می‌کنم و نه تکذیب، چرا که در رده‌های بالای مدیریتی همه چیز امکان پذیر است.

وزیر کشور در پاسخ به سؤال همشهری،‌ با رد این موضوع که این تغییرات و جابجایی‌ها انتخاباتی و سیاسی است،‌ تصریح کرد: مگر در گذشته تعداد این جابجایی‌ها کم بوده است که حالا اگر دو تا هم اتفاق بیفتد مسأله انتخاباتی باشد.

وی خاطر نشان کرد: به نظر من این‌ها تحلیل‌های حاشیه‌ای است.

سید مجتبی ثمره هاشمی هم در حاشیه حضور هیأت وزیران در میان خبرنگاران، درباره احتمال برکناری یا استعفای خود از معاونت سیاسی وزارت کشور با لبخندی گفت: این‌ها شایعه است.

حفاظت از آرای مردم

وزیر کشور همچنین  با بیان این‌که با استفاده از سیستم رایانه‌ای عملاً امکان حفاظت از آرای مردم بیشتر فراهم می‌شود، گفت: کد ملی در برگ رأی ثبت نمی‌شود.

پورمحمدی ادامه داد: با رایانه‌ای شدن انتخابات و استفاده از نرم‌افزار مربوطه عملاً امکان حفاظت از آرای مردم بهتر و بیشتر فراهم می‌شود؛ چراکه در حالت عادی مردم با خط خود اسامی کاندیداهایشان را می‌نویسند و این امکان هست که از روی خط کنترل شود ولی در حالت نرم‌افزاری مردم فقط در برگه‌های رأی علامت گذاری می‌کنند.

وزیر کشور درباره سرانجام مکانیزه شدن انتخابات و نظر شورای نگهبان نیز تأکید کرد: از شما می‌خواهم در این ارتباط عجله نکنید.

پورمحمدی دراین باره‌ افزود: ما سیستم کامل انتخابات را طراحی رایانه‌ای کرده‌ایم و سعی خواهیم کرد در حوزه‌هایی این کار را انجام دهیم اما لزومی ندارد در تمام کشور رایانه‌ای برگزار کنیم.

افزایش بودجه تحقیقات دفاعی کشور

وزیر دفاع و پشتیانی نیروهای مسلح در پاسخ به سؤال همشهری درباره وضعیت بودجه تحقیقات دفاعی کشور تأکید کرد: بودجه تحقیقاتی و پژوهشی وزارت دفاع در سال جاری چندین برابر افزایش یافته است.

مصطفی محمد نجار در حاشیه جلسه هیأت دولت، همچنین  در واکنش به خبر برخی رسانه‌های رژیم صهیونیستی درباره خرید 250 جنگنده سوخو 30 از روسیه به خبرنگاران گفت: این موضوع یک عملیات روانی است تا کمک آمریکا به اسرائیل را تحت الشعاع قرار داده و خنثی کند.

وی همچنین درخصوص کمک آمریکا به چند کشور حاشیه خلیج فارس از جمله عربستان با اشاره به اینکه این اقدام برای ما ایجاد نگرانی نمی‌کند، تصریح کرد: هر چقدر کشورهای اسلامی قدرتمند شوند، در نهایت به نفع جهان اسلام است و آنهایی باید از این موضوع نگران شوند که سودای تسلط نیل تا فرات را در خیال خود دارند.

نجار اضافه کرد: آمریکا با فروش سلاح به کشورهای منطقه اولاً می‌خواهد حاشیه امنیتی برای فروش اسلحه و جنگ افزار به اسرائیل پدید آورد و هم کارخانجات اسلحه‌سازی‌اش را از ورشکستگی نجات دهد.

وزیر دفاع با بیان اینکه اگر این فروش اسلحه برای ترساندن ایران باشد، ما هیچ ترسی نداریم، افزود: ما هیچ مشکلی با کشورهای مسلمان و دوست منطقه نداریم و برخی سعی دارند با شیطنت، ایران را در مقابل کشورهای مسلمان قرار دهند، اما خود این کشورها نیز واقعیت را می‌دانند.

نجار در پاسخ به سؤالی درباره تهدیدات اسرائیل پس از دریافت این کمک های تسلیحاتی آمریکا گفت: اگر روزی احساس خطر کنیم با آمادگی کامل پاسخگوی آن خواهیم بود.

شرایط ویژه از زبان هاشمی ثمره مجتبی

ثمره هاشمی مشاور ارشد رئیس ‌جمهوری هم درباره موضوع قرار داشتن کشور در شرایطی ویژه  که از سوی برخی مسئولان مطرح شده است، گفت : اگر منظورشان این است که کشور به سرعت در حال پیشرفت است، امنیت و صلح وجود دارد، در سیاست خارجی به شدت پیشرفت می‌کنیم، بحث اشتغال و مسکن در حال حل شدن است  و همه مسایل کشور منسجم می‌شود، این حرف درست است.

کد خبر 28025

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز