سه‌شنبه ۹ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۳:۳۳
۰ نفر

گروه اجتماعی: رئیس پلیس مبارزه با مفاسد اجتماعی نیروی انتظامی اعلام کرد: پلیس در طول سه ماهه اجرای طرح امنیت اخلاقی به 221 هزار نفر از مزاحمان خیابانی در کل کشور تذکر داد.

رئیس پلیس مبارزه با مفاسد اجتماعی نیروی انتظامی در حاشیه پاسخگویی مسئولان پلیس امنیت عمومی به مردم در دفتر نظارت همگانی (197) اعلام کرد: در دور جدید اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی بنا بر این بود که 90 درصد اقدامات پلیس در قالب تذکر و ارشاد، 9درصد در قالب تذکر انتظامی و تنها یک درصد به مراجع قضایی معرفی شوند ولی در عمل ما حتی کمتر از یک درصد یعنی تنها 4/0درصد پرونده‌های بدپوشش‌ها را به مراجع قضایی ارجاع دادیم.

سردار روزبهانی اظهار داشت: در ادامه اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی از ابتدای امسال در رابطه با مزاحمان خیابانی 5 هزار و 265 مورد تذکر و ارشاد داشتیم.

وی افزود: در مدت سه ماهه اجرای این طرح، ناجا به 221هزار نفر از مزاحمان خیابانی نیز تذکر داد که 94درصد کار پلیسی در حوزه تذکر و ارشاد بود و تنها 6درصد از مزاحمان خیابانی یعنی 13 هزار نفر که بسیاری از این افراد پسمانده‌های اراذل و اوباش بودند، به مراجع قضایی ارجاع داده شدند.

سردار روزبهانی با اشاره به آلودگی‌های صوتی در جامعه گفت: پلیس در راستای اجرای این طرح با هر گونه آلودگی صوتی خودروهای در حال تردد در خیابان‌ها برخورد کرد، به‌طوری‌که از مجموع 113 هزار خودروی مورد برخورد،81 درصد تنها با توقف خودرو، تذکر و ارشاد شدند و 9 هزار و 140 خودرو هم به دلیل اقدامات مجرمانه‌ توقیف شدند.

سردار روزبهانی با اشاره به وجود بیش از 10 هزار تفرجگاه در کل کشور گفت: پلیس در90 درصد این تفرجگاه‌ها حضور دارد و در قالب گشت‌های روزانه و شبانه و ایجاد ایستگاه این مکان‌ها را تحت پوشش قرار می‌دهد.

وی تصریح کرد: آمارها حاکی است که پلیس در پاکسازی تفرجگاه‌ها از مانکن‌های زنده، تظاهر مستانه و مزاحمت‌های خیابانی تا 90درصد موفق بوده است.

کد خبر 27874

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز