چهارشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: چین نخستین هواپیمای تولیدی خود را که گفته می شود غیرنظامی است، به آمریکا فروخت.

 آمریکا خریدار جدید هوایپمای چینی

به گزارش ايرنا از پكن، چین که مدتی است اقدام به برپایی نمایشگاه هوایی در شهر «ژوهای» در جنوب استان «گواندونگ» کرده، تولیدات خود در زمینه صنعت هوانوردی را در معرض دید علاقمندان قرار داده و شرکت های چینی حاضر در این نمایشگاه با تبلیغات گسترده، سعی در فروش محصولات خود به کشورهای مختلف دارند.

رادیو چین روزچهارشنبه در گزارشی اعلام کرد که تلاش شرکت های چینی به بار نشست و آنان موفق شدند اولین هوایپمای غیرنظامی خود را به آمریکا که خود از تولیدکنندگان بزرگ در صنایع هوایی است، بفروشند.

گفته می شود که هواپیمای یاد شده مدل Y- 12F و غیرنظامی است و گنجایش 19 مسافر را دارد.

«لین زوئو مین» رییس هیات مدیره گروه صنعت هوافضای چین روز چهارشنبه اعلام کرد: این نخستین بار است که چین هواپیمای تولید خود را به بازار یک کشور پیشرفته صادر می کند.

وی به جزییات بیشتر درباره مدل، قابلیت و ویژگی های این هواپیما که گفته می شود چند منظوره است، اشاره ای نکرد اما گفت که این هواپیما را گروه صنعت هواپیماسازی هاربین چین ساخته است.

پیش تر چین هواپیماهای تولیدی خود را به کشورهای در حال توسعه صادر می کرد و از سال 2004 تاکنون بسیاری از کشورهای آفریقایی، آمریکای لاتین و آسیای جنوب شرقی خریداران هواپیمای غیر نظامی مدل XZ چینی هستند.

هفته گذشته و در جریان برپایی نمایشگاه هوایی در شهر «ژوهای»، چین اولین هواپیمای رادارگریز خود با نام G-31 را رونمایی کرد.

چین امیدوار است این جنگنده رادار گریز که توسط شرکت صنایع هوانوردی این کشور تولید شده بتواند با جنگنده F-35 آمریکا رقابت کند.

در نمایشگاه هوایی شهر «ژوهای» که تا 16 نوامبر برپاست، بیش از 700 شرکت خارجی محصولات خود را عرضه کرده اند.

کد خبر 277602

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha