همشهری آنلاین: یک مقام امنیتی آمریکا اعلام کرد: تحقیق در ارتباط با سرقت داده‌های پرسنلی کارکنان آمریکایی که موجب تنش در روابط واشنگتن و پکن شده به عنوان یک موضوع امنیت ملی در دست بررسی است.

 تنش در روابط واشنگتن و پکن در پی سرقت اطلاعات کارکنان آمریکایی

 به گزارش ايرنا، خبرگزاری رویترز روز شنبه به نقل ازاین مقام امنیتی که خواست نامش فاش نشود، گزارش داد: این اظهارات به این معنی است که سرقت می تواند ازجانب یک دولت خارجی صورت گرفته باشد.

براساس گزارش هایی که پنجشنبه از سوی آمریکایی ها فاش شد داده های نزدیک به چهار میلیون تن از کارمندان دولت آمریکا از 'دفتر مدیریت پرسنلی' به سرقت رفته است.

تعداد دیگری از مقامات آمریکایی که آنها هم خواستار فاش نشدن نام خود شده اند اعلام کرده اند که هکرها در چین حضور دارند اما مشخص نیست که آیا وابسته به دولت هستند یا جنایتکارانی هستند که دست به این سرقت زده اند.

به گزارش رویترز پلیس فدرال آمریکا تحقیقات خود را در این ارتباط آغاز و اعلام کرده که قطعا عاملان این سرقت را شناسایی و به پای محاکمه خواهد کشاند.

گفته می شود که حمله سایبری به دفترمدیریت پرسنلی از گسترده ترین سرقت های اطلاعاتی درارتباط با نیروی کار دولت فدرال آمریکا بوده و به گفته یک مقام وزارت دفاع هدف سرقت بدست آوردن اطلاعات با ارزش به منظور استفاده های اطلاعاتی جاسوسی بوده است.

این مقام آمریکایی با اعلام اینکه اطلاعات سرقت شده به سه دهه گذشته برمی گردد یادآور شد که این سرقت 'می تواند به آنها (هکرها) برتری زیاد بدهد'.

یادداشت مجلس نمایندگان که گزارشگر رویترز آن را دیده، حاکیست که دفتر مدیریت پرسنلی از نوع داده های سرقت شده با خبر است اما نمی داند چه اطلاعاتی به سرقت رفت.

براساس این گزارش این دومین سرقت از داده های دفتر مدیرت پرسنلی آمریکا در کمتر از یکسال و آخرین حلقه از حملات سایبری به سازمان های آمریکایی است که برخی از این حملات به هکرهای چینی نسبت داده شده است.

یک سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد اتهاماتی که غالبا علیه چین صورت می گیرد غیر مسئولانه است. به گفته وی حملات هکرها اغلب از خارج از مرزها صورت می گیرد و ردیابی آنها دشوار است.

'جاش ارنست' سخنگوی کاخ سفید جمعه گفت: مشخص نیست که عاملان سرقت چه کسانی هستند اما وی تصریح کرده رییس جمهوری 'باراک اوباما' و دستیارانش به طور منظم با همکاران چینی خود در ارتباط با رفتار چینی ها در فضای سایبری گفت و گو می کنند.

نشریه آمریکایی نیویورک تایمز تابستان گذشته به نقل از مقامات ناشناس آمریکایی هکرهای چینی را در نفوذ به سیستم دفتر مدیریت پرسنلی آمریکا مقصر معرفی کرد.

'جیمز لوییس'ازکارشناسان امنیت سایبری در'مرکز مطالعات راهبردی و بین المللی' گفت که افشای این سرقت ازسوی مسئولان آمریکایی می تواند به این معنی باشد که واشنگتن در نظر دارد درگفت و گوهای سایبری هفته آینده با (چینی ها) شدت عمل به خرج دهد.

به گفته وی، چینی ها هم خصوصی و هم تاحدودی علنی گفته اند میل دارند که گفت و گوها بسیار خوب پیش رود.

به گفته این کارشناس آمریکایی، چینی ها مایلند که مساله به عنوان جاسوسی مورد طرح قرار نگیرد اما به گفته 'لوییس'ممکن است پاسخ آمریکایی ها این باشد 'نخیر جاسوسی است.

کد خبر 297294

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha