دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۴
۰ نفر

شعله‌های هفته‌ها اعتراض و تظاهرات علیه رژیم صهیونیستی در بیت‌المقدس شرقی سرانجام با گسترش ناآرامی‌ها به شهرهای مختلف اراضی اشغالی ۱۹۴۸رسید تا با به خیابان آمدن فلسطینی‌ها در خیابان‌ها، اکنون رژیم صهیونیستی در میان انزوای بین‌المللی در یک بحران تمام‌عیار داخلی هم قرار گیرد.

فلسطین

اعتراض‌هايي كه فلسطيني‌ها به آن لقب انتفاضه جديد را داده‌اند حالا هر روز گسترده‌تر مي‌شود و حتي آماده‌باش نظاميان رژيم صهيونيستي و خشونت گسترده آنها هم نتوانسته ذره‌‌اي از گسترش شعله‌هاي اين آتش كم كند. در هفته‌هاي گذشته و با تجاوز نيروهاي رژيم صهيونيستي به اماكن مقدس مسلمانان بارديگر اعتراض فلسطيني‌ها شكل گرفت. اكنون اما علاوه بر فلسطيني‌ها سرزمين‌هاي اشغالي 1967ساكنان فلسطين اشغالي 1948هم به معترضان پيوسته‌اند.

گزارش‌ها از درگيري‌هاي گسترده ميان فلسطيني‌ها و نظاميان رژيم صهيونيستي در شهرهاي الطيبه، الطيره در مناطق الجليل و كفرعمر خبر مي‌دهند. معترضان خشم خود را نسبت به سياست‌هاي رژيم صهيونيستي در قدس و ديگر شهرهاي فلسطيني اعلام كرده و تهديد كردند كه انتفاضه سومي در راه است.

اعتراض فلسطيني‌ها پس از شهادت خيرالدين حمدان، جوان فلسطيني با شليك مستقيم نظاميان رژيم صهيونيستي بالا گرفته و حالا دستگاه‌هاي اطلاعاتي و امنيتي اين رژيم در تلاش براي آرام كردن اوضاع، سرگردان مانده‌اند. مقام‌هاي نظامي رژيم صهيونيستي روز يكشنبه اعلام كرده بودند كه خيرالدين حمدان در تلاش براي حمله با چاقو به نظاميان رژيم صهيونيستي هدف گلوله قرار گرفته است.

مدت كوتاهي بعد اما فيلمي از دوربين‌هاي مداربسته منتشر شد كه نشان مي‌داد اين جوان فلسطيني در هنگام دور شدن از خودروي نظاميان رژيم‌صهيونيستي با شليك مستقيم آنها به شهادت رسيده است. منابع آگاه گفته‌اند با گسترش اعتراض‌ها به اراضي اشغالي 1948پليس رژيم صهيونيستي روز گذشته پل الطيبه را مسدود كرد و با ترس از اعتراض‌ها، شمار زيادي از نيروهاي اين رژيم در منطقه الجليل مستقر شدند.

گزارش‌ها همچنين از مجروح شدن ده‌ها جوان فلسطيني در رأس‌العين طي تيراندازي نظاميان رژيم صهيونيستي خبر مي‌دهد. نظاميان رژيم صهيونيستي همچنين حداقل ۳۲ معترض فلسطيني را بازداشت كردند.جوانان فلسطيني مانند تمامي سال‌هاي گذشته در مقابل تيراندازي رژيم صهيونيستي با پرتاب سنگ به مقابله با آنها پرداختند و به سوي آنها بطري‌هاي آتش‌زا پرتاب كردند. همچنين در تل‌آويو يك جوان فلسطيني در درگيري با يك نظامي رژيم صهيونيستي او را به‌شدت با چاقو زخمي كرد. حال اين نظامي رژيم صهيونيستي وخيم گزارش شده است.

  • بحران در عرصه سياسي

در ميان گسترش اعتراض‌ها و كشيده شدن ناآرامي به اراضي اشغالي 1948، رژيم صهيونيستي در صحنه سياسي هم دچار بحران تمام‌عيار و بي‌سابقه‌اي است. درحالي‌كه در عرصه خارجي كشورهاي مختلف جهان ازجمله در اروپا يكي پس از ديگري در مقابل اقدام‌هاي اين رژيم به‌دنبال حمايت از فلسطيني‌ها و به رسميت شناختن كشور مستقل فلسطين هستند در صحنه سياست داخلي اين رژيم هم افشاگري‌هاي جديدي  صورت گرفته است.

به‌تازگي نوار صوتي از مكالمه ايهود اولمرت، نخست‌وزير سابق رژيم صهيونيستي منتشر شده كه او طي آن فساد مالي ايهود باراك، وزير جنگ سابق اين رژيم را افشا مي‌كند. در اين مكالمه تلفني كه اولمرت با يكي از مشاورانش دارد نخست‌وزير سابق رژيم صهيونيستي اعلام كرده كه باراك، وزير جنگ سابق كابينه نتانياهو در معاملات تسليحاتي ميليون‌ها دلار رشوه دريافت كرده است. پخش اين مكالمه از شبكه۱۰ تلويزيون رژيم صهيونيستي موجي از انتقادها از گسترش فساد در اين رژيم را به‌دنبال داشته است. ايهود اولمرت در حالي دست به افشاگري زده كه خود در حال محاكمه شدن به اتهام فساد است.

اولمرت به نقل از رئيس وقت موساد گفته است كه باراك رشوه‌هايي كه دريافت كرده را به‌صورت ناشناس در بانك‌هاي سوئيس نگهداري مي‌كند. اين افشاگري در حالي صورت گرفته كه روز يكشنبه امير پرتز، وزير محيط‌زيست كابينه نتانياهو هم در اعتراض به سياست‌هاي نخست‌وزير رژيم صهيونيستي از مقام‌ خود استعفا كرد. كناره‌گيري پرتز ضربه سختي به ثبات دولت ائتلافي نتانياهو به‌حساب مي‌آيد كه مي‌تواند بحران براي رژيم صهيونيستي را جدي‌تر كند. پرتز در نشست هفتگي كابينه به نتانياهو تاخت و اعلام كرد كه اين رژيم در همه زمينه‌ها ازجمله سياست خارجي، اجتماعي و اقتصادي دچار مشكلات جدي شده است. او همچنين در توييتر خود اعلام كرد كه قصد ادامه خدمت به سياست‌هاي نتانياهو را كه اسير جناح افراطي شده ندارد.

  • نگراني مقام‌هاي رژيم صهيونيستي

بنيامين نتانياهو كه سياست‌هاي افراطي او ازجمله گسترش شهرك‌سازي‌ها باعث انتقادهاي بين‌المللي شده در مقابل گسترش‌ اعتراض‌ها تنها به تهديد براي سركوب فلسطيني‌ها با استفاده از نيروهاي نظامي بسنده كرده است. او در گفت‌وگو با خبرنگاران در واكنش به اعتراض‌هاي فلسطيني‌ها تهديد كرده كه نيروهاي نظامي اين رژيم به معترضان پاسخ خواهند داد و شهروندي اعراب معترض ساكن اراضي 1948 لغو خواهد شد. رسانه‌هاي رژيم صهيونيستي اعلام كرده‌اند كه مقام‌هاي اطلاعاتي و نظامي رژيم صهيونيستي فشار بر رهبران محلي را گسترش داده‌اند تا شايد بتوانند كاري براي كنترل اوضاع انجام دهند.
اين در حالي است كه گاردين گزارش داده وزراي كابينه از نتانياهو خواسته‌اند براي كاهش اعتراض‌ها تلاش كرده و با اقدام‌هاي خود هيزم بيشتر براي آتشي كه اين رژيم را فراگرفته فراهم نكند.

  • تيراندازي به ماهيگيران غزه

در غزه هم گروه‌هاي فلسطيني راهپيمايي‌هاي گسترده‌اي را در حمايت از مسجد الاقصي برگزار كردند. اين در حالي است كه نظاميان رژيم صهيونيستي روز گذشته به سوي ماهيگيران غزه آتش گشودند كه زخمي شدن حداقل ۲ فلسطيني و مفقود شدن ۴ نفر ديگر را به‌دنبال داشت. گزارش‌ها نشان مي‌دهد كه نظاميان رژيم صهيونيستي از روي قايق گشتزني خود اقدام به تيراندازي كرده‌اند. سرنوشت ۴ فلسطيني هنوز مشخص نيست و برخي از بازداشت احتمالي آنها خبر داده‌اند.

مقام‌هاي حماس اعلام كرده‌اند كه براي حمايت از اماكن مقدس مسلمانان در مقابل تجاوزات رژيم صهيونيستي اقدام به تشكيل گردان‌هاي نيروهاي مردمي كرده‌اند. يكشنبه صبح هم 31صهيونيست تندرو تحت تدابير نيروهاي رژيم صهيونيستي به مسجد الاقصي يورش بردند. نظاميان رژيم صهيونيستي همچنان محدوديت‌هاي شديدي در ورود فلسطيني‌ها به مسجد الاقصي اعمال مي‌كنند.

کد خبر 277373

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha