همشهری‌آنلاین: سازمان جهانی یونسکو در پیامی از میزبانی مردم اصفهان در برگزاری باشکوه اجلاس و جشنواره بین‌المللی میراث فرهنگی ناملموس iccn قدردانی کرد.

قدردانی یونسکو از اجلاس بین المللی میراث فرهنگی ناملموس در اصفهان

به گزارش واحدمركزي خبر در پیام سازمان تربیتی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد (یونسکو) آمده است... دیدار از جاذبه‌ها و میراث فرهنگی در شهر زیبای اصفهان واقعاً مسرت بخش بود و ما همانند دیگر میهمانان ، تحت تاثیر برنامه‌ریزی ، برنامه‌ها و داشته فرهنگی این شهر قرار گرفتیم، برنامه‌هایی که در نشان دادن میراث فرهنگی غنی ملموس و ناملموس به جامعه جهانی نقشی مهم داشت.

اجلاس و جشنواره بین‌المللی میراث فرهنگی ناملموس به عنوان یکی از رخدادهای مهم فرهنگی از 16 مهر با حضور از مسئولان فرهنگی 30 کشور به مدت چهار روز در میهمانسرای عباسی اصفهان برگزار شد.

صلح و دوستی برای همه ملت‌های جهان، پیام اصلی این نشست جهانی است و یکی از اهدف آن معرفی داشته‌ها، ذخائر و ارزش‌های فرهنگی جمهوری اسلامی ایران به جهانیان بیان شده است.

اجلاس و جشنواره بین‌المللی میراث فرهنگی ناملموس تلاش می‌کند از راه گفتگوی فرهنگی میان مناطق و فرهنگ‌های مختلف و متنوع، باعث ایجاد و پی‌ریزی صلح مبتنی بر تفاهم و درک مشترک شود.

اجلاس و جشنواره بین‌المللی میراث فرهنگی ناملموس در 30 دی سال 84 با حضور 30 کشور و تلاش یونسکو به تصویب رسید.

آثار 327 کشور عضو این سازمان تاکنون در این اجلاس به ثبت رسیده است.

کد خبر 275040

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha