مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۰
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: با توجه به شرایط منطقه و شرایط جهان نیازمند گفت‌وگو، آرامش و صلح هستیم و باید بتوانیم در کنار دیپلماسی فرهنگی از دیپلماسی زنان در پیشبرد اهداف خود حرکت کنیم.

شهین‌دخت ملاوردی

به گزارش واحد اطلاع رساني دبيرخانه اجلاس و جشنواره بين‌المللي ميراث فرهنگي ناملموس، شهين‌دخت ملاوردي در شب فرهنگي دوستي ايران و كره‌جنوبي با بيان اينكه فرصت پيدا كردم در مراسم شب دوستي ايران و كره‌جنوبي و در اجلاس زنان حضور پيدا كنم مرتب خرسندي خود را اعلام مي‌كنم، اظهار كرد: دوستي‌ها ريشه در گفت‌وگوي فرهنگي دارد به صلح پايدار مي‌رسد. اينكه با يك گفت‌وگوي اصولي به درك مشترك و به صلح برسيم اهميت فراواني دارد.

وي افزود: گفت‌وگو بايد در درون خانواده شروع شود و مادران و معلمان به عنوان اصلي‌ترين عناصر اين گفت‌وگو هستند كه از اهميت زيادي برخوردار هستند.

معاون رئيس‌جمهور در امور زنان و خانواده با بيان اينكه دموكراسي در خانواده كاشته و در جامعه داشت و دانشگاه و مدرسه درو و به ثمر مي‌رسد، تصريح كرد: شروع كار گفت‌وگوي فرهنگي بايد در درون فرهنگ‌ها صورت پذيرد كه مادران به عنوان حاملان فرهنگ نقش غيرقابل انكاري را در اين انتقال فرهنگ‌ها ايفا مي‌كنند.

ملاوردي افزود: مادران و زنان مي‌توانند اصل اساسي اين فرهنگ باشند و گفت‌وگوي بين فرهنگ‌ها ديپلماسي فرهنگي با تكيه بر نيرو و سرمايه زنان بايد صورت پذيرد تا به نتيجه برسد.

وي با بيان اينكه در جامعه ايران با توجه به اشتراكات فرهنگي، تاريخي و ارزشي با كره مي‌تواند ارتباط بسيار پايداري را با اين كشور برقرار كند، گفت: اشتراكات فرهنگي به ويژه درباره ارزش و جايگاه زنان و خانواده در ۲ كشور مي‌تواند پايه‌گذار دوستي‌ها و روابط گسترده‌تر ۲ كشور باشد كه بايد به رسميت شناخته شود.

معاون رئيس‌جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به تفاوت ملتها در نوع فرهنگ‌ها بيان كرد: اكنون با توجه به شرايط منطقه و شرايط جهان نيازمند گفت‌وگو، آرامش و صلح هستيم و بايد بتوانيم در كنار ديپلماسي فرهنگي از ديپلماسي زنان در پيشبرد اهداف خود حركت كنيم و بيش از اين زمان را از دست ندهيم زيرا جهان ما ديگر تحمل اين نا آرامي‌ها را ندارد.

ملاوردي خاطرنشان كرد: بايد در اين شب‌هاي فرهنگي و اجلاس‌ها كمك شود دوستي‌هاي بين ملت‌ها و كشورها گسترش پيدا كند.

کد خبر 274587

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha