همشهری‌آنلاین: دبیر اجلاس و جشنواره ICCN گفت: ما تمامی تلاش خود را به کار خواهیم بست تا چهره مخدوش شده ایران در سطح جهانی را اصلاح کنیم.

مسعود حسین میرزایی

به گزارش واحد اطلاع رساني دبيرخانه اجلاس و جشنواره بين‌المللي ميراث فرهنگي ناملموس، مسعود حسين ميرزايي در جلسه‌اي كه با حضور كادر اجرايي اجلاس و جشنواره برگزار شد، گفت: چه بخواهيم چه نخواهيم اين فرصت پيش آمده به سرعت عبور مي‌كند و اميد است كه آنچه در اين چند ماه انجام گرفته به شكلي تبلور يابد كه در شأن و منزلت ايران اسلامي باشد.

وي در ادامه بيان داشت: اصل بر آنست كه برگزاركنندگان اين اجلاس دستاوردهاي حاصل از آن را در اختيار اذهان عمومي قرار دهند و ما وظيفه داريم كه تمام تلاش خود را به كار گيريم تا تصويري را در ذهن مخاطبين خود خاصه مخاطبين بين المللي رقم زنيم كه واقعيت فرهنگ و كشور ما باشد، تصويري كه شايد در سطح جهان توسط برخي رسانه‌هاي بيگانه مخدوش شده است. ما بايد با تلاش خود تمامي پروژه‌هاي ايران هراسي را از ميان ببريم.

دبير اجلاس و جشنواره بين‌المللي ميراث فرهنگي ناملموس افزود: بعد از پايان جشنواره و اجلاس بين‌المللي ICCN بايد شاهد آن باشيم كه قابليت فرهنگ جمهوري اسلامي در سطح منطقه تثبيت شده و اين قابليت بسيار بيشتر از گذشته حس شود. اين برنامه بايد آنقدر اثر بخش و اثرگذار باشد كه از دست درازي هاي برخي كشورهاي منطقه به ميراث ناملموس ما ممانعت به عمل آورد.

حسين ميرزايي گفت: اگر هرآنچه در توان داريم را براي پاسداري از آبروي كشور و مواريثمان به كار نگيريم به خود و نظام مديون هستيم. بايد اين تعهد در ميان ما وجود داشته باشد كه تمامي دستاوردهاي اين اجلاس و جشنواره را به اطرافيان و دوستان خود كه به نوعي از اين اجلاس و جشنواره دور بوده‌اند انتقال دهيم. دستاوردهايي كه مي‌توانند به تجربه‌اي ارزشمند براي برگزاري اجلاس‌هاي آينده تبديل شوند.

کد خبر 274253

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha