دوشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر امور خارجه امریکا در اظهارتی ضمن اشاره به تراژدی در حال وقوع در شهر کوبانی اظهار داشت که نجات این شهر جزو استراتژی واشنگتن و ائتلاف ضد داعش نیست.

مهر به نقل از الجزیره نوشت: "جان کری" که برای شرکت در کنفرانس بازسازی غزه به قاهره سفر کرده در اظهاراتی گفت: آمریکا به شدت نگران وضعیت شهر کوبانی منطقه ای که مورد محاصره داعش قرا گرفته است اما با این وجود کوبانی جائی در استراتژی مبارزه با داعش ندارد.

وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه افزود: مدت زمانی طول خواهد کشید تا کشورهای حاضر در ائتلاف ضد داعش به طور کامل با یکدیگر هماهنگ شوند و علاوه بر آن تمرکز اصلی ما در ابتدا بر روی عراق و سپس سوریه است.

کری در حالی این اظهارات را بیان می کند که نیروهای کرد مستقر در کوبانی طی روزهای گذشته خواستار افزایش حملات جنگنده های ائتلاف به مواضع داعش در اطراف این شهر شده بودند.

شهر کوبانی در مرز سوریه و ترکیه نزدیک به یک ماه است که از سوی گروه تروریستی داعش محاصره شده و وضعیت موجود در آن به شدت نگران کننده است به طوری که سازمان ملل هشدار داده در صورت سقوط این شهر به دست داعش، فاجعه انسانی در آن رخ خواهد داد اما با این وجود ترکیه و کشورهای غربی تا کنون اقدام موثری را برای نجات این شهر انجام نداده اند.

کد خبر 274675

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha