همشهری‌آنلاین: فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه، از ترکیه خواست تا به داوطلبان اجازه دهد با عبور از مرز این کشور به جنگ با تروریست‌های داعش در کوبانی بروند مبادا قتل‌عامی شبیه کشتار سربرنیتسا در سال ۱۹۹۵ رخ ندهد.

استفان د ميتسورا،نماينده ويژه سازمان ملل در امور سوريه در يك كنفرانس خبري با اعلام اين موضوع خطاب به مسئولان تركيه گفت:سربرنيستا را به ياد داريد؟ ما به خاطر داريم. ما هرگز فراموش نمي‌كنيم و احتمالا هرگز خودمان را نمي‌بخشيم.

بنا به گزارش سايت سازمان ملل،او در اين كنفرانس خبري ماجراي سربرنيستا را مرور كرد. هنگام جنگ يوگسلاوي صرب‌هاي بوسني وارد اين شهر كه قرار بود تحت حمايت سازمان ملل باشد؛شدند و 8هزار مرد و پسر مسلمان در اين شهر را قتل‌عام كردند.

ینس استولتن‌برگ،دبیرکل جدید ناتو نيز ،که در ترکیه به سر می ‌برد، ضمن رد پیشنهاد این کشور برای ایجاد منطقه حائل بين ترکیه و سوریه، از ترکیه خواسته تا موشک‌های پاتریوت خود را برای مقابله با داعش در اختیار ناتو قرار دهد.

تركيه تانك‌هايش را در منطقه مستقر كرده اما از هرگونه دخالت و اجازه عبور نيروهاي داوطلب به كوباني از طريق خاكش را منوط خودداري مي‌كند و همه‌چيز را به معامله با آمريكا و غرب درخصوص جنگ داخلي سوريه منوط كرده‌است.

اين حركت تركيه طي روزهاي اخير اعتراض كردها در اروپا و نيز در شهرهاي تركيه و درگيري با پليس اين كشور را به همراه داشته‌است.

کد خبر 274493

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha