چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: جنگجویان کرد، پرچم گروه دولت اسلامی را از فراز تپه مَشته نور در حومه کوبانی پایین کشیدند.

kobani

سازمان ديده‌بان حقوق بشر سوريه به نقل از منابع محلی خود اين خبر را اعلام كرد.

نيروهای تروريستي گروه دولت اسلامی معروف به داعش حدود ۱۰ روز پيش به اين تپه حمله کردند و پس از نبردهای سنگين با مدافعان شهر کوبانی آن را به تصرف خود درآوردند.

به گزارش اينديپندنت،چریک‌های کرد وابسته به گروه «ی‌پ‌گ» در کوبانی بعد از پايين كشيدن و پاره‌كردن پرچم داعش ،پرچم خودشان را بر فراز این تپه به اهتزاز در آورده‌اند.

ارتش آمریکا اعلام کرد نیروی هوایی ائتلاف به رهبری این کشور ظرف روزهای دوشنبه و سه شنبه ۲۱ بار به مواضع نیروهای گروه خلافت اسلامی حمله هوایی کردند.

 يک مقام ارشد اقليم کردستان عراق ،به گزارش خبرگزاری رويترز،‌ روز سه‌شنبه اعلام کرد حکومت اين منطقه به شهر کوبانی سلاح ارسال کرده است.اما به جزييات اين کمک اشاره‌اي نكرد و نگفت سلاح‌ها چگونه به کوبانی ارسال شده‌اند.

شهر کوبانی با اقليم کردستان عراق هم مرز نيست .اين منطقه در حال حاضر از سه طرف در محاصره نيروهای دولت اسلامی قرار دارد و تنها منطقه آزاد آن، هم مرز ترکيه است که دولت اين کشور اين مرز را بسته و تاکنون با اعزام داوطلبان کرد برای کمک به مدافعان کوبانی و يا ارسال سلاح مخالفت کرده‌است.

از سوي ديگر يکی از مقام‌های شهر کوبانی گفت اين کمک هنوز به دست مدافعان اين شهر نرسيده زيرا ترکيه هنوز راه منتهی به کوبانی را باز نکرده است.

باز نكردن مرز منتهي به كوباني توسط دولت تركيه در حالي ادامه دارد كه هواپيماهای اين كشور  روز دوشنبه  در نخستين حمله بزرك هوايي ارتش اين كشور بعد از آغاز مذاكرات صلح ،مواضع چريک‌های حزب کارگران کردستان (پ ک ک) در استان حکاری را بمباران کرده‌اند.

پ ك ك پيشتر تعدادي از چريک‌های خود را برای کمک به مدافعان کوبانی به آن‌جا اعزام کرده بود.

کد خبر 274872

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha