همشهری آنلاین: در حالی که بیشتر منابع خبری از توقف پیشروی‌های داعش در کوبانی خبر می‌دهند، فرماندهان کرد مستقر در این شهر از عقب نشینی کامل تروریست‌ها از شهر استراتژیک کوبانی خبر داده‌اند.

عقب‌نشینی داعش تا حاشیه کوبانی؛ کردها: آزادی شهر نزدیک است

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، جنگنده‌های ائتلاف ضد داعش در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه 14 حمله به مواضع و ادوات نظامی داعش در اطراف شهر عین العرب (کوبانی) انجام دادند و بنا به گفته مسئولان آمریکایی حملات دقیق بوده و اهداف تعیین شده را نابود کرده است.

بیشتر خبرگزاری‌ها از توقف پیشروی‌های داعش در کوبانی و نیز عقب نشینی آن‌ها در برخی محورها از جمله محورهای نزدیک به مرز ترکیه همانند گذرگاه مرزی مرشد بینار خبر دادند.

در همین حال فرماندهان کرد حاضر در کوبانی در گفت‌وگو با بی‌بی سی اعلام کردند که توانسته‌اند تروریست‌های داعش را از تمامی مواضعی که پیشتر اشغال کرده بودند، بیرون برانند.

به گفته بهارین کندال، یکی از فرماندهان زن کرد در کوبانی، تروریست‌های داعش از تمامی مواضع خود به غیر از دو محله در شرق این شهر عقب نشینی کردند و حملات هوایی ائتلاف در متوقف کردن و عقب راندن داعش در کوبانی بسیار موثر بوده است.

کندال تاکید کرد که آزادی کامل شهر کوبانی از وجود داعش بسیار نزدیک است و گفت که محموله‌هایی از سلاح به دست کردها رسیده است. وی اشاره‌ای به منبع ارسال این سلاح‌ها نکرد.

یک فرمانده میدانی دیگر کردها از وجود تعداد زیادی جسد متعلق به تروریست‌های داعش در خیابان‌های کوبانی خبر داده است. منابع رسانه‌ای دیگر نیز از عقب نشینی داعش تا خیابان 48 در شرق کوبانی خبر داده‌اند و از حملات بی‌سابقه‌ی جنگنده‌های ائتلاف و پرواز آن‌ها در ارتفاع بسیار پایین حکایت می‌کنند.

دیده بان حقوق بشر سوریه نیز اعلام کرد که گروه‌های کرد مقاومت سرسختانه‌ای در داخل کوبانی انجام می‌دهند و توانسته‌اند مانع پیشروی داعش شوند.

به گفته رامی عبدالرحمن، مدیر دیده بان حقوق بشر سوریه، نیروهای کرد تلاش دارند تا شبه نظامیان داعش را به جنگ فرسایشی بکشانند و آن‌ها را در مرکز شهر به محاصره درآورند.

بنابر اعلام این مرکز حقوق بشری که دفتر آن در لندن است، تاکنون بیش از 374 تن از تروریست‌های داعش در کوبانی کشته شدند و 258 کرد نیز در این درگیری‌ها جان خود را از دست داده‌اند. این آمار جدایی از کشته‌هایی است که در حملات ائتلاف به کوبانی کشته شده‌اند.

صالح مسلم، رئیس حزب اتحاد دموکراتیک کردهای سوریه که نیروهای‌اش در کوبانی می‌جنگند اعلام کرد: حملات هوایی ائتلاف بسیار کارآمد بوده و ما به زودی خبر آزادی کامل شهر کوبانی را به جهان خواهیم داد.

کد خبر 275012

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha