همشهری آنلاین: تروریست‌های داعش دو مقبره تاریخی و مذهبی مربوط به دوره عباسی را در جنوب شرق تکریت منفجر کردند.

داعش ۲ مقبره دینی دوره عباسی را درتکریت منفجرکرد

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از پایگاه خبری سومریه نیوز ،یک منبع امنیتی در استان صلاح الدین عراق گفت : عناصر داعش روز پنجشنبه مرقد قبه شعیب و مقبره السید یحیی را در مرکز شهر الدور در 25 کیلومتری جنوب شرق تکریت منفجر کردند.

منبع امنیتی افزود : عناصر داعش در ادامه حملات تروریستی و جنایتکارانه خود این دو مرقد را که تاریخ آن به دوره عباسی برمی گردد ، به طور کامل تخریب کردند .

عناصر داعش دیروز همچنین مرقد و مسجد امام محمد الدری از نوادگان امام موسی کاظم (ع ) و مرقد السید صالح النعیمی را در مرکز شهر الدور در جنوب شرق تکریت منفجر کردند .

گفتنی است عناصر داعش در چند ماه گذشته پس از تصرف مناطق شمال و غرب عراق تعداد زیادی از مساجد و مقبره های مقدس و مذهبی مردم عراق را منفجر کردند .

هلاکت ۲۳ تن ازعناصر داعش در مرکز تکریت

یک منبع امنیتی در استان صلاح الدین عراق روز جمعه از هلاکت ۲۳ تن از عناصر تروریستی داعش در حمله هوایی ارتش عراق به مرکز شهر تکریت خبر داد .

همچنین عملیات نظامی ارتش عراق با پشتیبانی نیروهای مقاومت مردمی و عشایر محلی بر ضد عناصر تروریستی داعش در مناطق مختلف استان صلاح الدین ادامه دارد.

یک مسئول محلی در استان الانبار عراق روز جمعه گفت: نیروهای امنیتی حمله گسترده عناصر داعش را به منطقه عامریه در جنوب فلوجه دفع کردند، 15 تن از آنان را کشتند و 15 تروریست مسلح دیگر را زخمی کردند.

بنابر این گزارش ، پنجاه و هشت عضو داعش در حملات ائتلاف بین المللی نزدیک کرکوک کشته شدند.

بیست و دو دستگاه خودروی داعش هم در این حملات منهدم شد.

شبکه العراقیه نیز گزارش داد : نیروهای امنیتی عراق با پشتیبانی جنگجویان عشایر صلاح الدین « ذیاب فاخر العجینی» رییس دیوان تعلیم داعش را به هلاکت رساندند. العجینی در دوران صدام از افسران گارد ویژه ریاست جمهوری عراق بود که در سال 2003 به یمن رفت و در سال 2009 به عراق بازگشت.

کد خبر 275741

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha