پنجشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۳ - ۰۵:۵۹
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: دبیرکل سازمان ICCN در اصفهان گفت: میراث فرهنگی ناملموس هیچ گاه تکراری و یکنواخت نخواهند شد چرا که آنها هویت و فرهنگ ما را به تصویر می کشند.

دکتر هی کیونگ چوی، دبیرکل سازمان ICCN

به گزارش واحد اطلاع‌رساني دبيرخانه اجلاس و جشنواره بين‌المللي ميراث فرهنگي ناملموس، دكتر هي كيونگ چوي، دبيركل سازمان ICCN در جلسه‌اي كه با حضور كادر اجرايي جشنواره برگزار شد، گفت: ICCN، براي اولين بار در سرزمين مادري من شروع به كار كرد. اين شهر كوچك كه حدود ۲۰۰۰۰۰ نفر جمعيت دارد از طبيعت و ميراث فرهنگي ناملموس بسيار بكري بهره‌مند است.

وي در ادامه با اشاره به يكي از ميراث ناملموس كره‌جنوبي، افزود: اين ميراث معنوي كه نوعي فستيوال سنتي شامل موسيقي، نمايش و غيره است حدود ۱۰۰۰ سال قدمت تاريخي دارد و با برگزاري آن گردشگران بسياري سالانه براي بازديد از آن در شهر ما حضور مي يابند. هر ساله و با برگزاري اين فستيوال، مردم از تكراري و يكنواخت شدن آن شكايت مي‌كنند؛ اما من شخصاً هرگز از برگزاري اين فستيوال خسته نخواهم شد چرا كه اين مراسم نماد هويت و بازگو كننده شخصيت و فرهنگ ماست. به علاوه، اين فستيوال محفلي است كه در آن افراد از قوميت‌هاي گوناگون گرد هم مي‌آيند و مي‌توانند با فرهنگ يكديگر آشنا شوند.

دبيركل سازمان ICCN تصريح كرد: بيش ازآنچه كه من تصور داشتم اصفهان در تكاپوي ميزباني شايسته از اجلاس و جشنواره ميراث فرهنگي ناملموس است چيزي كه من بالواقع آن را با تمام وجود حس كردم.

وي با اشاره به نقش برجسته زنان در پاسداري و ترويج ميراث فرهنگي ناملموس افزود: بسيار خوشحال هستم كه نيمي از افراد فعال در حوزه برگزاري اجلاس ICCN در اصفهان را زنان تشكيل مي دهند.

وي در پايان سخنان خود گفت: در انتها لازم مي‌دانم كه از تمامي دست اندركاران و به ويژه كميته برگزاري اين اجلاس تشكر كنم و قول مي‌دهم كه پس از بازگشت به كشورم در تمامي برنامه‌ريزي‌ها و سياست‌گذاري‌هاي دبيرخانه ميراث فرهنگي ناملموس همچون نماينده ايران از جان خود مايه بگذارم و براي اين كشور نهايت تلاش خود را به كار بندم چرا كه من معتقدم ايرانيان مردمان فوق‌العاده‌اي هستند.

کد خبر 274254

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha