همشهری آنلاین: نخست وزیر انگلیس که صبح روز جمعه در سفری از پیش اعلام نشده وارد افغانستان شد در نشست خبری مشترک با اشرف غنی احمد زی رییس جمهور افغانستان گفت: تا پایان سال ۲۰۱۴ نظامیان انگلیسی از افغانستان خارج می‌شوند.

دیوید کامرون: نظامیان انگلیس تا پایان امسال از افغانستان خارج می شوند

به گزارش ایرنا دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس در این نشست خبری گفت که پس از خروج نظامیان انگلیسی از افغانستان نقش نیروها به آموزش نیروهای افغان تغییر خواهد یافت و ۷۴ مربی انگلیسی در افغانستان باقی خواهند ماند تا ۱۱۰۰ مربی افغان را آموزش دهند.

نخست وزیر انگلیس با تاکید بر ضرورت برقراری و حفظ امنیت در افغانستان گفت که کشورش در بخش تجارت ، توسعه اقتصادی و خدمات با افغانستان همکاری خواهد کرد.

کامرون با تاکید به اینکه افغانستان کشوری است که علاقه مند هستیم روابط گرم و دوستانه با آن داشته باشیم , وعده داد سالانه 178 میلیون پوند کمک را تا سال 2017 به افغانستان اختصاص دهد.

اشرف غنی احمد زی نیز در این نشست خبری گفت ما مصمم هستیم با جامعه بین المللی بر اساس منافع مشترک ملی، همکاری کوتاه مدت و بلند مدت داشته باشیم.

رییس جمهور افغانستان تاکید کرد حکومت وحدت ملی افغانستان مصمم است اصلاحات همه جانبه را در امور اقتصادی، حکومت داری و امنیتی و قضایی انجام دهد.

احمد زی افزود:کنفرانس لندن با مشارکت افغانستان قدم بزرگی خواهد بود تا مناسبات اقتصادی افغانستان با دنیا در کوتاه و بلندمدت برنامه ریزی شود.

رییس جمهور افغانستان با تاکید به لزوم تداوم کمک ها به افغانستان گفت: اصلاحاتی را تا آن زمان انجام خواهیم داد تا ثابت شود افغان ها علاقمند به اصلاحات همه جانبه هستند.

این نخستین دیدار یک مقام بلند پایه انگلیس با اشرف غنی احمد زی رییس جمهوری جدید افغانستان پس از به قدرت رسیدن وی در این کشور است.

کد خبر 273804

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha