همشهری آنلاین: نخست وزیر انگلیس که کشورش در طول سه سال جنایات گروه‌های تروریستی درسوریه به موازات سکوت در برابر اقدامات این گروه‌های تکفیری با کمک‌های نظامی و مالی در جهت تقویت آنها مبادرت کرده است در نمایشی سیاسی از مبارزه و پیوستن به ائتلافی آمریکایی ضد داعش سخن می‌گوید.

 نمایشی به نام جنگ انگلیس با گروه تروریستی داعش

به گزارش ايرنا، دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس درحالی روز جمعه در نشست اضطراری مجلس عوام این کشور بار دیگر از داعش به عنوان یک تهدید امنیت ملی نام برد و خواستار مشارکت در حملات هوایی علیه این گروه در عراق شد، که درسه سال گذشته جنایات داعش علیه مردم سوریه و کشتار آنان در این کشور را نادیده گرفته بود.

دولت کامرون در این نمایش سیاسی علیه داعش با بهره گیری از شبکه های آمریکایی و همسو با سیاست های لندن ، تلاش کرد تا افکار عمومی را نسبت به حمایت لندن از داعش منحرف و انگلیس را همراه و همساز با واشنگتن برضد داعش معرفی کند.

جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت به هر حال نکوهیده است و مرتکبان باید در دادگاههای بین المللی محاکمه شوند ،اما سخن بر سر این است که حال که نوبت به کشته شدن فجیع یک تبعه انگلیس و نیز پیش از آن دو تبعه آمریکایی رسیده است، کامرون نخست وزیر انگلیس برای راضی کردن افکار عمومی از شرکت در ائتلاف بمباران داعش در عراق و سوریه نمایش تبلیغاتی به پا کرده است.

کامرون در سخنانی در آغاز نشست مجلس عوام با اشاره به اینکه داعش تنها با حملات هوایی شکست نخواهد خورد، گفت که انگلیس تنها در حملات هوایی شرکت می کند و حملات زمینی علیه نیروهای داعش در این کشور، برعهده نیروهای عراقی ها و کرد خواهد بود.

نخست وزیر انگلیس با بیان اینکه لندن از حملات هوایی آمریکا علیه داعش درسوریه حمایت می کند، گفت نیاز است که داعش نه فقط در سوریه بلکه در عراق نیز نابود شود.

کامرون از پیوستن به ائتلافی در خاورمیانه علیه ستیزه جویان تکفیری در کنار دولت هایی در این منطقه سخن می گویند، که خود آنها آتش شعله فرقه گرایی را در منطقه مشتعل ساخته اند .

امریکا بمباران هوایی مواضع 'داعش' را در سوریه در روز سه شنبه گذشته با مشارکت چهار شریک منطقه ای خود شامل امارات، اردن، بحرین و عربستان آغاز کرد، ائتلافی که به نوشته روزنامه انگلیسی گاردین مضحک و فریبکارانه است.

این روزنامه افزود: این ائتلافی نشان دهنده حضور پرمشغله امریکا در منطقه است، زیرا این چهار کشور همگی در مشارکت با آمریکا در بمباران هوایی خاک سوریه از هواپیماهای ساخت آمریکا استفاده کردند.

نخست وزیر انگلیس که کشورش از حامیان پنهان و آشکار گروههای جنایتکار در نقاط مختلف جهان به شمار می آید در سخنانی سخیف دولت و ملت ایران را به حمایت از تروریزم متهم کرد.

سخنان نادرست و بدور از منطق نخست وزیر انگلیس علیه ایران در مجمع عمومی سازمان ملل و تنها چند ساعت پس از دیدار با رییس جمهوری اسلامی ایران ایراد شد.

«دیوید کامرون» در سخنان خود گفت: ایران از گروه های ترویستی حمایت می کند و برنامه هسته ای اش باید تغییر کند.

این سخنان کامرون در حالی گفته می شود که ایران در 3 سال گذشته با حمایت از مردم و دولت قانونی سوریه در صف مقدم مقابله با گسترش گروه های تروریستی تکفیری قرار گرفته است که حامیان اصلی چنین گروه های تروریستی، آمریکا، انگلیس و سران مرتجع کشورهای عربی منطقه هستند.

اکنون هم جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری قدرتمند و تأثیر گذار در منطقه به یاری دولت و مردم عراق رفته و با حمایت های فکری و عملیاتی از نفوذ و گسترش تروریست های داعش در خاک عراق جلوگیری کرده است به گفته مقام های عراقی و ناظران آگاه سیاسی اگر کمک های ایران نبود اکنون کردستان عراق به دست نیروهای داعش افتاده بود.

کامرون پس از طرح این اتهامات همکاری با ایران را نیز اینگونه مشروط کرد: با این حال رهبران ایران می توانند برای نابودی تهدید داعش کمک کنند. آنها می توانند برای عراقی امن تر و باثبات تر و نیز سوریه ای امن و فراگیر کمک کنند. اگر آنها آماده این کار هستند، ما بایستی از همراهی آنها استقبال کنیم.

درپی سخنان مغرضانه نخست وزیر انگلیس علیه ایران ،وزارت خارجه کشورمان در پاسخ به زیاده گویی های دیوید کامرون و سخنان دخالت آمیز او گفت: انگلیس عامل بسیاری از مشکلات منطقه است.

افخم در واکنش به سخنان کامرون اظهار داشت:سخنرانی نخست وزیر انگلیس در مجمع عمومی سازمان ملل متحد نشان دهنده تداوم دیدگاه خود محورانه دولتی است که سابقه نابسامانی در منطقه ما دارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان گفت: سخنرانی نخست وزیر انگلیس در مجمع عمومی ملل متحد نشان دهنده تداوم دیدگاه خود محورانه دولتی است که سابقه نابسامانی در منطقه ما دارد و بسیاری از مشکلات این منطقه به دلیل سیاست های نادرست آن دولت است.»

وی افزود: «باعث تاسف است که دولتی که با اقدامات و حمایت های خود از تروریست ها، منطقه ما و جهان را به شر داعش مبتلا ساخته است به خود اجازه می دهد که در باره کشوری که همواره در مبارزه با این پدیده شوم پیشقدم بوده است، نابجا قضاوت کند.

کد خبر 273102

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha