همشهری‌آنلاین: صدراعظم آلمان در گفت‌وگویی تلفنی با رئیس جمهور روسیه، «مسئولیت» مسکو را به‌عنوان قدرت میانجی دارای نفوذ بر جدایی‌طلبان طرفدار کرملین در اوکراین مورد تأکید قرار داد.

merkel-putin

سخنگوی دولت آلمان گفت سران دو کشور در این گفت‌وگو، به طور مشترک درباره خشونت‌های اوکراین ابراز نگرانی کرده و به نقل از آنگلا مرکل ،صدراعظم آلمان افزود آتش بسی که در شرق اوکراین به مورد اجرا گذاشته شده است، «باید دقیقا رعایت شود» .

مرکل در گفت‌و‌گویش با ولادیمیر پوتین،رئیس‌جمهور روسیه مسئولیت این کشور را برای اعمال نفوذ خود بر جدایی‌طلبان اوکراینی به‌عنوان یک قدرت میانجی حائز اهمیت دانست و گفت مرز اوکراین- روسیه باید به درستی تحت نظر باشد.

او در ادامه همچنین بر اهمیت نقش سازمان امنیت و همکاری اروپا با توجه به مسئولیت نظارت بر آتش بسی که یک ماه پیش بین طرفین درگیر امضا شد، تأکید کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری فرانسه از برلین، صدراعظم آلمان اعلام کرد :برلین به حمایت از مأموریت جدید سازمان امنیت و همکاری اروپا در شرق اوکراین ادامه خواهد داد.

آلمان و فرانسه به تازگی پیشنهاد کرده‌اند این مأموریت را با کمک هواپیماهای بدون سرنشین انجام دهند تا با رصد هوایی، کار نظارت بر اجرای آتش‌بس را بهبود بخشند.

کد خبر 273756

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha