همشهری آنلاین: سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه با انتقاد از سیاست‌های اتحادیه اروپا در مورد روسیه، اعمال تحریم‌ها از طرف این اتحادیه علیه کشورش را غیرقانونی و نامشروع خواند.

به گزارش ایرنا، لاوروف روز سه شنبه در جمع اعضای انجمن بازرگانان اروپایی در روسیه خاطرنشان کرد: تحریم ها علیه روسیه فاقد مبنای قانونی بوده و به روابط این کشور با کشورهای اروپایی آسیب وارد کرده است.

وزیر خارجه روسیه در مورد پاسخ کشور متبوعش به تحریم های غرب شامل توقف خرید محصولات کشاورزی، گوشت و فرآورده های لبنی گفت: این اقدام روسیه تحریم محسوب نمی شود و ما برای دفاع از کشاورزان خود به این تدبیر متوسل شدیم.

لاوروف افزود: یارانه هایی که بروکسل در اختیار کشاورزان اروپایی قرار می دهد، شش برابر یارانه هایی است که روسیه به کشاورزان خود می پردازد. روسیه با توقف خرید محصولات کشاورزی از کشورهای اروپایی از کشاورزان خود دفاع کرده است.

وی با بیان اینکه روابط روسیه و اتحادیه اروپا در شرایط مناسبی قرار ندارد، اضافه کرد: زمان سرنوشت ساز برای روسیه و اتحادیه اروپا فرا رسیده است و دو طرف باید در مورد مسیر روابط خود تصمیم گیری کنند.

لاوروف گفت: روسیه و اتحادیه اروپا باید به این سوال پاسخ دهند که آیا شرکای راهبردی برای یکدیگر هستند یا رقبای ژئوپلیتیکی.

رییس دستگاه دیپلماسی روسیه با انتقاد از اقدامات سران اتحادیه اروپا برای جلوگیری از صادرات محصولات کشاورزی برخی کشورهای جهان از جمله آمریکای لاتین به روسیه گفت: این اقدام شیوه مناسبی برای دفاع از منافع خود نیست و اتحادیه اروپا باید از ادامه آن صرف نظر کند.

ویگائوداس اوشاتکاس نماینده اتحادیه اروپا در روسیه هم در این دیدار گفت که اتحادیه اروپا اواخر ماه اکتبر جاری موضوع لغو تحریم ها در مورد روسیه را بررسی می کند.

اتحادیه اروپا در راستای سیاست های آمریکا برای مجازات روسیه بخاطر اقدامات و مواضع این کشور در مساله اوکراین، چند بسته تحریم علیه مقامهای روس و شرکت ها و بانک های این کشور اعمال کرده است.

روسیه هم در ماه اوت در پاسخ به این تحریم ها، خرید محصولات کشاورزی و مواد غذایی از کشورهای تحریم کننده خود را متوقف کرد.

کد خبر 274809

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha