همشهری آنلاین: رئیس دفتر ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد تا زمانی که امنیت روسیه تهدید نمی‌شود ، این کشور از پیمان کنترل تسلیحات میانبرد خارج نخواهد شد.

ivanov

سرگئی ایوانف،رئيس دفتر رياست‌جمهوري روسيه در گفت‌گو با روزنامه روسیسکایا گازتا گفت:هر یک از طرفین می‌تواند در شرایط استثنایی از این پیمان خارج شود اما من چنین شرایطی نمی‌بینم. در حالت کلی ما به وظایف بین‌المللی خود پایبندیم مگر آن که وضعیت امنیتی ما تهدید شود.

ايوانف افزود اولین دور رایزنی‌های جدید روسیه و آمریکا به تازگی پایان یافت اما رایزنی‌های دیگری انجام خواهد شد.

آمریکا در ماه ژوئیه روسیه را به اخلالگری در این پیمان متهم کرد اما مسکو این اتهام را رد کرد. دو کشور یازده سپتامبر رایزنی‌هایی را در این‌خصوص انجام دادندکه به نتیجه‌ای نرسید.

به گزارش واحد مركزي خبر به نقل از روسيسكايا گازتا، ایوانف همچنین گفت: اگر به آتش‌بسی که درنهایت در باره آن مذاکره شد، توجه شود، تحریم‌های اقتصادی اخیر غرب بر ضد روسیه «بی‌شرمانه»‌ است.

با وجود این او ابراز امیدواری کرد این تحریم‌ها تاثیر مثبتی بر صنایع روسیه بگذارد.

رئیس دفتر ریاست‌جمهوری روسیه تاکید کرد: این تحریم‌ها می‌تواند انگیز‌ه‌ای قوی برای صنایع ما ایجاد کند تا در توسعه عملکرد خود و همکاری با کشورهای دیگر فعال‌تر ظاهر شوند.

سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه سه‌شنبه گذشته گفته بود کشورش قصد دارد برای حل و فصل همه اختلافات بر سر پیمان کنترل تسلیحات میان‌برد با آمریکا ، تلاش کند.

کد خبر 272681

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha