همشهری آنلاین: با نزدیک شدن به ماه‌های پایانی سال و تصمیم‌گیری در مورد میزان دستمزدها برای سال آینده از سوی دولت و کارفرمایان در آلمان، موج جدیدی از اعتصابات سراسری در اعتراض به سختی شرایط کار و همچنین ناکافی بودن میزان دستمزدها این کشور را فرا گرفته است.

موج جدیدی از اعتصابات سراسری در آلمان

به گزارش ایرنا، این روزها اصناف مختلف در آلمان در اعتراض به شرایط کاری و همچنین وضعیت حقوق و دستمزد خود دست به کار شده و هر هفته شاهد اعتصابات و اعتراض های مختلفی از سوی متصدیان مشاغل مختلف امور خدماتی در این کشور هستیم.

بعد از اعتصاب های مرحله ای و منطقه ای خلبانان، کادر پروازی و نیروهای خدماتی شاغل در شرکت های هواپیمایی آلمان از جمله 'لوفت هانزا' و 'جرمن وینگز' که در هفته های گذشته موجب لغو صدها پرواز داخلی و خارجی و سرگردانی هزاران مسافر در شهرهای مختلف شد، دامنه این اعتصابات در روزهای آخر هفته جاری به شبکه راه آهن شهری و بین شهری این کشور کشیده شده است.

اتحادیه رانندگان قطارهای شهری و بین شهری در آلمان روز جمعه با انتشار اطلاعیه ای از اعتصاب سراسری لوکوموتیورانان سراسر کشور در تمامی ساعات روزهای آخر هفته (شنبه و یکشنبه) خبر دادند.

براساس این اطلاعیه، از ساعت 15 امروز جمعه تمامی رانندگان قطارهای باربری در آلمان دست از کار می کشند و از صبح شنبه نیز رانندگان قطارهای مسافری به جمع اعتصاب کنندگان می پیوندند و تا ساعت 4 صبح روز دوشنبه هیچ قطاری در آلمان اقدام به جابجایی مسافر نخواهد کرد.

این اعتصاب همزمان با آغاز تعطیلات پاییزی در چندین ایالت آلمان، موجی از نگرانی را در بین شهرندان ایجاد کرده است و با توجه به نقش مهمی که شبکه ریلی اعم از شهری و بین شهری در انتقال و جابجایی مسافران در آلمان ایفا می کند، باید منتظر دو روز سخت و طاقت فرسا برای مردم در شهرهای مختلف این کشور بود.

لوکوموتیورانان در آلمان در اولین مرحله از حرکت اعتراضی خود، چهارشنبه گذشته به مدت 14 ساعت دست از کار کشیده و خواستار تحقق خواسته های خود شدند و با گذشت سه روز از عملی نشدن وعده های متعدد کارفرمایان، تصمیم گرفته اند که این بار اعتصاب سراسری و دو روزه را به مرحله اجرا گذارند.

نزدیک به پنج هزار نفر به عنوان راننده و مسئول خدمات فنی در شبکه ریلی آلمان مشغول به فعالیت هستند.

افزایش پنج درصدی حقوق و دستمزد در سال آینده و همچنین کاهش ساعت کار هفتگی از 39 به 37 ساعت در هفته و همچنین بهبود شرایط بازنشستگی، از مهمترین خواسته های اعتصاب کنندگان اعلام شده است.

'الکساندر دوبرینت' وزیر راه آلمان از نمایندگان کارفرما و اتحادیه لوکوموتیو رانان خواسته است که برای رسیدن به راه حل به مذاکرات خود ادامه دهند اما به نظر می رسد که اعتصاب کنندگان امیدی به تحقق وعده های کارفرمایان و دولت در این زمینه ندارند و باید دید با عملی شدن اعتصاب سراسری دو روزه که به معنای واقعی موجب فلج شدن حمل و نقل کشور خواهد شد، آیا اهداف مورد نظر اعتصاب کنندگان عملی خواهد شد یا نه.

کد خبر 275009

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha