جمعه ۱۳ تیر ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: یکی از کارکنان دستگاه اطلاعاتی آلمان (BND) گویا از کمیته تحقیق پارلمان این کشور درباره شنود دستگاه امنیت ملی آمریکا (NSA) جاسوسی کرده است.

روزنامه زود دویچه سایتونگ و شبکه های خبری NDR و WDR روز جمعه گزارش دادند، دادستانی فدرال آلمان این مرد 31 ساله را روز چهارشنبه به اتهام فعالیت‌های جاسوسی بازداشت کرده، اما جزییاتی در این باره منتشر نشده است.

این کارمند دستگاه اطلاعاتی آلمان گویا دستکم یک بار به دستگاه اطلاعاتی آمریکا درباره فعالیت های کمیته تحقیق پارلمانی گزارش‌هایی داده است. او گویا بارها مورد سوال دستگاه اطلاعاتی آمریکا قرار گرفته است.

دلیل اصلی بازداشت این مرد این بود که وی تماس‌هایی با دستگاه اطلاعاتی روسیه داشته است. اما او در بازجویی‌ها اعتراف کرده که اطلاعاتی را هم به دستگاه جاسوسی آمریکا ارایه داده است.

اشپیگل آنلاین خبر داد که در حال حاضر اعترافات او در حال راستی آزمایی است، زیرا معلوم نیست که اظهاراتش دروغین و برای فریب نباشد.

کمیته تحقیق NSA در پارلمان آلمان ماه مارس فعالیت خود را آغاز کرد و وظیفه‌اش تحقیق درباره حجم و پیشینه فعالیت‌های دستگاه‌های جاسوسی خارجی در آلمان است.

فارغ از پرونده اخیر، آلمان‌ها از همان ابتدا داشتند که فعالیت این کمیته مورد جاسوسی دستگاه‌های اطلاعاتی خارجی قرار بگیرد.

کد خبر 264735

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha