همشهری آنلاین: مشاور فرمانده معظم کل قوا با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران در منطقه اثرگذار و تعیین کننده سیاست هاست گفت: این اثرگذاری به راحتی نصیب ما نشده و ثمره خون پاک شهدا نظیر شهید سرلشکر فلاحی هاست.

سلیمی

به گزارش ایرنا، این مطلب را امیر سرلشکر «محمد سلیمی» روز دوشنبه در آیین بزرگداشت سی و سومین سالگرد شهادت سرلشکر «ولی الله فلاحی» که با حضور خانواده این شهید و جمعی از فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش (دافوس) برگزار شد عنوان کرد.

فرمانده سابق ارتش با بیان خاطراتی از خصوصیات اخلاقی و ذاتی شهید سرلشکر ولی الله فلاحی ادامه داد: نوع حرکت شهید فلاحی سازماندهی شده بود و راه رفتن و حرکات این شهید والامقام روی حساب و کتاب بود و کوچکترین حرکت و راهنمایی از سوی ایشان انسان را به حرمت و پویایی وادار می کرد.

وی اضافه کرد: وقتی افرادی همانند «هنری کسینجر» وزیر خارجه اسبق و نظریه پرداز آمریکایی روابط بین الملل و «برژینسکی» اینها که خدای سیاست و بازی در جهان هستند خطاب به دولتمردان آمریکا می گویند: شما به دنبال چه هستید فرض کنید که ایران بتواند ظرف پنج سال یک بمب اتمی بسازند، شما که خود خوب می دانید در حال حاضر اسرائیل 300 تا 400 بمب اتمی دارد و آمریکا و کشورهای همسایه ایران هم این بمب ها را در اختیار دارند.

سرلشکر سلیمی توضیح داد: به ادغان این سیاستمداران آمریکایی، دولتمردان این کشور باید به فکر این باشند که جمهوری اسلامی ایران حاکمیت آمریکا را در منطقه زیر سووال برده است، نظام جمهوری اسلامی ایران با یک عقیده با یک اعتقاد و با یک مردم جزم و استوار که دارد ابرقدرتی آمریکا را زیر سووال می برد و شما دل خود را خوش کرده اید که ایران شاید در پنج سال آینده صاحب بمب اتمی شود.

مشاور فرمانده معظم کل قوا خطاب به افسران ارشد و حاضرین در آیین بزرگداشت سی و سومین سالگرد شهادت سرلشکر ولی الله فلاح گفت: شما نبودید آن زمانی که این سخنان برای ما خیلی درشت بود و فردی جرات نداشت که این سخنان را به زبان بیاورد.

وی افزود: اقتدار امروز ایران اسلامی مدیون امثال فلاحی هاست و ما باید قدردان چنین افراد و اشخاصی باشیم و بدانیم که اینها که بودند و چه کردند و چه تفکری داشتند و چه هنرنمایی داشتند که در زمان های گذشته نبوده است. برویم و تحقیق کنیم و اگر به حق یافتیم ما حق گرا باشیم.

سرلشکر سلیمی یادآور شد: من در زمان حضورم در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش(دافوس) با شهید فلاحی آشنا شدم آن زمان من سرگرد بودم که به این دانشگاه وارد شدم و ایشان نیز سرهنگ تمام بودند و مدیر گروه های آموزشی بودند.

مشاور نظامی فرمانده معظم کل قوا با اشاره به خاطره ای از اوایل انقلاب شکوهمند اسلامی یادآور شد: در آن دوران و زمان نخست وزیری بازرگان هیات دولت به همراه دو نفر از شورای انقلاب برای بازدید از ستاد مشترک ارتش به این ستاد آمدند و فرماندهان یکی یکی گزارشی از وضعیت این ستاد به گروه بازدید کننده می دادند، در میان این گروه یک روحانی هم حضور داشت که من تا حالا ایشان را ندیده بودم و ایشان مقام معظم رهبری بودند.

وی گفت: من تا آن موقع روحانی که ساعت مچی دستش باشد ندیده بودم اما ایشان یک ساعت مچی به دست داشتند و سخنان فرماندهان را در یک دفترچه کوچک یادداشت می کردند.

سرلشکر سلیمی افزود: به یاد دارم زمانی که تیمسار فلاحی به این گروه بازدید کننده گزارش می داد و سخن می گفت ایشان خیلی بیشتر یادداشت می کردند.

فرمانده سابق ارتش توضیح داد: در آن زمان هر روز 200 تا 300 دختر و پسر «قرتی» به خیابان مقابل ستاد کل ارتش می آمدند و شعار می دادند «این ارتش طاغوتی منحل باید گردد و ارتش توحیدی ایجاد باید گردد».

وی افزود: ما هم در آن زمان با لباس شخصی به ستاد ارتش رفت و آمد می کردیم و تشخیص می دادیم که این افراد مارکسیست ها و کمونیست ها هستند و منتظرند تا یک رژیم سرنگون شود و امکانات آن را در اختیار بگیرند و می دانستند که برای رسیدن به این هدف باید ابتدا ارتش را از بین ببرند.

امیر سلیمی با بیان اینکه در آن زمان مقام معظم رهبری از طرف شورای انقلاب به عنوان نماینده امام (ره) در وزارت دفاع و ارتش منصوب شدند و بنده نیز به عنوان رییس دفتر ایشان مشغول خدمت شدم، در فرصتی مناسب به ایشان گفتم چه چیزی بود که آن روز شما در جلسه بازید هیات دولت از ستاد کل ارتش می نوشتید؟

وی ادامه داد: من از ایشان پرسیدم آیا شما با ارتش خوب نیستید و می خواهید ارتش منحل شود که ایشان در پاسخ گفتند: این حرف ها چیست؟ گفتم: مگر جمعیت معترض به ارتش را نمی بینید که هر روز شعار می دهند؟ ایشان فرمودند: من با ارتش خوب نباشم؟ سپس گوشه لباس شان را گرفتند و گفتند: اگر این لباس بر تنم نبود حتما در لباس (ارتش) بودم.

سرلشکر سلیمی افزود: مقام معظم رهبری آن روز فرمودند: ارتش یک خار ستبر برنده ای است در کنار گل جمهوری اسلامی ایران که به هیچ متجاوزی اجازه دسترسی به آن را نمی دهد.

وی گفت: ایشان در وصف توانایی های شهید فلاحی نیز فرمودند: این فرد بلا نسبت نظامیان دیگر است و تاکتیک و آموزش نظامی در خونش است.

مشاور نظامی فرمانده معظم کل قوا با بیان خاطراتی از شهید فلاحی در دوران دفاع مقدس گفت: روزی این شهید والامقام به دفتر من آمدند و گفتند بلندشو تا به هم جبهه برویم و بازدیدی کنیم که به طرف سوسنگرد و منطقه جلالیه رفتیم .

وی افزود: هنگام بازدید در آن مناطق به تیمسار فلاحی گفتم که قرارگاه تیپ دو لشکر 92 به فرماندهی امرالله شهبازی زیر پل قرار دارد که در این هنگام سرلشکر سلیمی گفت برای بازدید از این تیپ به آنجا برویم.

سرلشکر سلیمی گفت: هنگام بازدید از این تیپ که فرمانده آن«امرالله شهبازی» بود آتش دشمن به ویژه تیرهای مستقیم که با برخورد به آسفالت تغییر مسیر می دادند زیاد شد که فرمانده آن تیپ که نگران بود مبادا تیرهای دشمن به فلاحی اصابت کند چندین بار به او اعلام کرد تا پایین برود و برای آخرین بار شهبازی فریاد زد: تیمسار سرتان را بلند نکنید و رفت و ما هم ناراحت شدیم که چرا با فلاحی اینطور سخن گفت.

وی افزود: در این هنگام تیمسار فلاحی سرش پایین بود و ناراحت شده بود و لبهایش سریع به هم می خورد و یکباره به من گفت:آقای سرهنگ سلیمی چقدر سخت است آدم در خانه خودش نتواند سرش را بالا بیاورد.

مشاور نظامی فرمانده معظم کل قوا یادآور شد: این حرف تیمسار فلاحی خیلی سخت بود به طوری که من به ایشان گفتم: نخیر تیمسار شما همیشه سربلند بوده ای هنوز هم هستی.

وی گفت: حضرت آقا فرموده اند به مذاکرات شرق و غرب و دیپلماسی کار نداشته باشید شما سربازید و همیشه آماده باشید که فردا به جبهه بروید.

امیر سرافراز، شهید سرلشکر ولی الله فلاحی حیات پر برکت خود را وقف پاسداری از دستاوردهای انقلاب اسلامی و رویارویی با دشمنان مختلف کرد و در کربلای پاوه و سوسنگرد مردانه مقاومت کرد و پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران را به اهتزار در آورد و چند بار تا یک قدمی شهادت پیش رفت.

این شهید سرافراز ارتش اسلام روز هفتم مهر 1360 پس از عملیات موفقیت آمیز ثامن الائمه(ع) و شکست حصر آبادان در سانحه هوایی سقوط هواپیمایی سی - 130 ارتش در حوالی کهریزک به لقاء الله پیوست.

کد خبر 273451

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha