همشهری آنلاین: پی یر کراهینپل' کمیسر آژانس امدادرسانی و اشتغال پناهجویان فلسطینی (آنروا) وابسته به سازمان ملل در نیویورک، گفت: اگر از آنروا حمایت فوری به عمل نیاید فلسطینیان در غزه با خطر فاجعه انسانی روبه رو خواهند شد.

غزه با خطر فاجعه انسانی روبه روست

به گزارش ايرنا به نقل از  پایگاه اینترنتی خبرگزاری رسمی اردن پترا، وی افزود: وضع انسانی در نوار غزه به مرحله وحشتناکی از وخامت رسیده است.

کراهینپل که در حاشیه نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل سخن می گفت تصویر تاریکی از اوضاع انسانی و زندگی روزمره فلسطینی ها ارائه داد.

وی توضیح داد: اسراییل در حمله اخیر خود به نوار غزه یک سوم تاسیسات زیربنایی آن را از بین برد، هم اکنون موضوع ایجاد فرصت های شغلی برای جوانان غزه از بازسازی آن مهم تر است؛ این جوانان از بیکاری فراگیر رنج می برند.

وی از قدرت های جهانی خواست تا هر چه سریع تر به وظیفه خود در خصوص ارائه کمک های فوری به غزه عمل نمایند و هر چه زودتر گذرگاه ها باید گشوده شود و شهروندان به آسانی بتوانند از نوار غزه خارج و به آن وارد شوند و تجارت با کرانه باختری و جهان فعال شود.

وی در پایان بر لزوم حل و فصل عادلانه و فراگیر موضوع فلسطین تاکید کرد.

نوار غزه با جمعیت یک ملییون و 800 هزار نفر، یک منطقه متراکم از نظر جمعیتی به شمار می رود.

در تهاجم اخیر ارتش رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی نوار غزه که تقریبا 2 ماه طول کشید، بیش از 2 هزار و 100 فلسطینی شهید و ده ها هزار تن دیگر زخمی و آواره شدند.

کد خبر 273351

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha