همشهری آنلاین: وزیر خارجه بحرین با اشاره به اهمیت جایگاه و نقش جمهوری اسلامی ایران در منطقه، خواستار حضور ایران در کنفرانسی شد که قرار است روز دوشنبه برای مبارزه با تروریست های داعش در پاریس برگزار شود.

 بحرین خواستار حضور ایران در کنفرانس پاریس شد

به گزارش ايرنا به نقل از روزنامه انگلیسی زبان گالف دیلی نیوز بحرین، شیخ خالد بن احمد آل خلیفه وزیر خارجه بحرین دیشب در حاشیه سمیناری که با حضور عمرو موسی دبیر کل سابق اتحادیه عرب برگزار شد، گفت: ایران کشوری مهم در منطقه است و مشارکت آن در کنفرانس بین المللی روز دوشنبه در پاریس برای مقابله با داعش مفید خواهد بود.

این مقام بحرینی افزود: تمایل ایران به مقابله با داعش مورد استقبال ما و سایر کشورهایی است که علاقمند به شرکت در کنفرانس پاریس با هدف طراحی نقش راهی برای مقابله با این گروه هستند.

به گفته یک دیپلمات فرانسوی، هدف از برگزاری نشست پاریس تلاش برای هماهنگی بیشتر در مبارزه با داعش، ممانعت از کمک مالی به این گروه تروریستی، یاری رساندن به عراق و سرعت بخشیدن به کمک های بشردوستانه به ساکنان مناطق بحران زده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز از قصد احتمالی فرانسه به عنوان میزبان نشست یاد شده برای دعوت از ایران خبر داد.

گروه تروریستی داعش که با حمایت غرب و برخی کشورهای همپیمان آمریکا در منطقه ایجاد شد، به گفته دولتمردان غربی به عنوان خطری بالقوه برای حامیانش درآمده است.

 

 

کد خبر 271759

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خلیج‌ فارس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha