همشهری آنلاین: نخست وزیر ترکیه گفت: دلایل ما برای امضا نکردن بیانیه مقابله ائتلافی علیه گروه تروریستی داعش کاملا مشخص و واضح است.

توضیحات نخست وزیر ترکیه در باره نپیوستن به ائتلاف ضد داعش

به گزارش واحد مرکزی خبر از آنکارا، احمد داود اوغلو درباره اینکه چرا آنکارا متن بیانیه نشست جده را برای مقابله با داعش امضا نکرده گفت: همانقدر که خواسته های آمریکا از ما برای پیوستن به ائتلاف ضد داعش مشخص است، دلایل ما هم برای امضا نکردن این بیانیه واضح است.

نخست وزیر ترکیه با انتقاد از سیاستهای آمریکا در منطقه، گفت: مشکلات عراق تنها با تدابیر امنیتی حل نمی شود بلکه نیازمند ثبات سیاسی است، به عنوان مثال پس از اشغال عراق بسیاری از تسلیحات آمریکایی به دست نیروهای داعش افتاد اما اگر ثبات سیاسی برقرار می شد، اکنون شرایط این‌گونه نبود.

وزیر امور خارجه آمریکا که روز جمعه برای پیوستن ترکیه به ائتلاف ضد داعش به آنکارا سفر کرده بود، جداگانه با اردوغان رییس جمهور، داوداوغلو نخست وزیر و مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه، پشت درهای بسته دیدار کرد.هیچ اظهار نظر رسمی پس از دیدارهای کری و مقامات آنکارا منترش نشده است .

همزمان با این تحولات سفیر سابق آمریکا در ترکیه از ارتباط نزدیک و کمکهای دولت ترکیه به تکفیری ها در سوریه خبر داد.

به گزارش پایگاه اینترنتی روزنامه ملیت چاپ ترکیه ؛ فرانسیس ریکاردئونه که اکنون مدیر شورای آتلانتیک از بنیادهای مطالعاتی وابسته به ناتو است ، گفت : دولت ترکیه چشم خود را به روی تردد افراد تکفیری وابسته به جبهه النصره و احرار الشام از مرزهای ترکیه می بست.

شبکه سی ان ان آمریکا هم امروز با پخش تصاویری از اسارات یک تکفیری تبعه عربستان در عراق گفت ترکیه همچنان مهم ترین گذرگاه این ستیزه جویان به خاک سوریه است . بسیاری از این تکفیریها از سوریه وارد عراق می شوند.

کد خبر 271781

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha