همشهری‌آنلاین: در فاز دوم طرح اعطای سفرکارت ملی به دانشجویان سراسر کشور، تعداد ۴۰۰۰ دانشجو از سفرکارت ملی بهره‌مند شدند.

سفرکارت دانشجویی

به گزارش istta، بابک ارسیا رئیس مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران گفت: امکان استفاده از خدمات و تسهیلات سفر کارت ملی در دومین مرحله برای دانشجویان عضو باشگاه گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران فراهم گردید.

وی با اعلام این خبر افزود: جامعه هدف این طرح دانشجویان می باشند که در حال حاضر تعداد 6000 دانشجو با عضویت در باشگاه گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان از این سفر کارت بهره‌مند شدند.

ارسیا با اشاره به برنامه های پیشنهادی دولت در جهت تقویت گردشگری داخلی خاطرنشان کرد: سفرهای ارزان برای دانشجویان و بازنشستگان، تقسیم سفر در ایام مختلف سال به ویژه پاییز و زمستان و همچنین معرفی مقاصد سفرهای غیر سنتی و غیرتکراری به جای مقاصد تکراری از جمله برنامه های دردست بررسی دولت برای رشد و بالندگی هرچه بیشتر گردشگری داخلی می باشد و بدین منظور مرکز گردشگری سعی دارد با اجرای طرح هایی از این دست از جمله اعطای سفر کارت ملی به دانشجویان و خانواده هایشان در جهت پیشبرد اهداف کشور سهیم باشد.

عضو هیئت علمی جهاددانشگاهی نهادينه كردن شرايط سفر در میان قشر دانشگاهی و اعضای خانواده آنها، ايجاد زمينه‌ براي رفاه حال اين افراد، افزایش نشاط روحی، تقویت حس خود‌اتکایی، دیدار از جاذبه‌های طبیعی و اماکن تفریحی و ضرورت ساماندهی و نظارت بر سفرهای دانشجویی برای بهره‌برداری مناسب‌تر از این سفرها را انگیزه مهم این مرکز برای اجرای طرح سفرکارت ملی عنوان کرد و یادآور شد طی هماهنگی های صورت گرفته با شرکت سفرکارت ملی و بانک عامل سامان و دریافت اطلاعات این اعضاء، سفر کارت ملی صادر شده و در اختیار دانشجویان سراسر کشور قرار گرفته است.

ارسیا گفت: مراکز گردشگری واجد شرایط با تنوع سطح در اقصی نقاط ایران، جهت ارائه خدمات و محصولات گردشگری، سفر، امکانات رفاهی و تفریحی در شبکه پذیرندگان سفرکارت ملی فعال می‌باشند و بدین طریق دانشجویان با در اختیار داشتن سفر كارت ملی مي‌توانند در ایام پیک یا غیر پیک سفر از تخفيفات ويژه 10 تا 50 درصدی این شبکه بهرمند شوند.

مراکز اقامتی مانند هتل‌ها، مهمانسراها، هتل آپارتمان‌ها و مهمانپذیرها، دفاتر خدمات مسافرتی و تورها، رستوران‌ها و مراکز پذیرایی شهری و بین‌راهی، شرکت‌های حمل و نقل مسافر از مهمترین مراکز گردشگری عضو این شبکه می‌باشند.

وی در پایان با اشاره به ادامه طرح صدور سفرکارت ملی برای دانشجویان یادآور شد: دانشجویان علاقمند به دریافت سفرکارت ملی می توانند با مراجعه به سایت اطلاع رسانی مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران و عضویت در باشگاه گردشگری، فرم مربوطه را دریافت و پس از تکمیل فرآیند ثبت اطلاعات، سفرکارت خود را دریافت نمایند.

خاطرنشان می گردد باشگاه گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان به منظور بهره مندی دانشجویان گردشگر از خدمات و تسهیلات مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران وابسته به جهاددانشگاهی راه اندازی شده است. این باشگاه با مطالعه و تمرکز بر نیازهای جامعه دانشگاهی، توانسته شرایطی را بوجود آورد تا این گروه به راحتی از خدمات و برنامه های علمی-فرهنگی مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران برخوردار شوند.

لازم به ذکر است همه دانشجویان رشته‌های مختلف دانشگاه‌های ایران می توانند با عضویت در این باشگاه از برنامه‌ها، خدمات و اردوهای این مرکز که از طریق پایگاه اینترنتی www.istta.ir به اطلاع دانشجویان عضو می رسد، بهره‌مند شوند.

کد خبر 271362

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha