همشهری آنلاین: صدور 2 میلیون و 11‌هزار سفرکارت ملی برای کارمندان دولت بهانه همایشی تحت عنوان سفر‌کارت و دستاوردهای آن شد تا معاونت گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مهم‌ترین برنامه‌های این سازمان برای سال آینده را شرح دهد.

محمد شریف ملک‌زاده، معاون گردشگری سازمان میراث ‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در این همایش با اشاره به صدور این تعداد سفر‌کارت ملی تاکید کرد که قرار است در سال آینده و از محل ماده 25 الحاقی به لایحه بودجه اعتبار هر کارت از طریق اداره رفاه محل کار صاحب کارت تامین شود. در حال حاضر سفر‌کارت‌هایی که صادر شده امکان برخورداری از 30 درصد تخفیف استفاده از مراکز اقامتی در سراسر کشور را دارد.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون 70 درصد از کل مراکز اقامتی کشور به سامانه سفرکارت پیوسته‌‌اند، در این همایش گفت:‌ ابتدای کار، بانک‌ها و بخش خصوصی با چنین طرحی مخالف بودند و آن را امری نشدنی تلقی می‌کردند ولی با همکاری بانک سپه و پیگیری‌هایی که انجام دادیم اینک در آستانه تحول نظام گردشگری قرار گرفته‌ایم.

محمدرضا باهنر، نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی، نیز دراین همایش بر حرکت تمام ارگان‌ها و نهادهای دولتی برای تحقق مفاد سند چشم‌انداز 20ساله کشور تاکید کرد و خواستار توجه و اجرایی کردن اصل 44 قانون اساسی شد.

اسفندیار رحیم‌‌مشایی، معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری که به‌عنوان آخرین سخنران همایش پشت تریبون قرار گرفت با اشاره به اینکه فعالیت‌های انجام شده روند اجرایی شدن طرح‌ها و نقش بخش خصوصی را تعیین کرده، گفت: ‌در سال 1387 تعداد مناطق نمونه گردشگری را از 600 منطقه به یک هزار منطقه گسترش می‌دهیم و می‌خواهیم کاری کنیم تا سفر از شکل سنتی‌اش که افراد می‌خواهند با وسیله نقلیه خود آن را تحقق ببخشند به شکل حرفه‌ای تبدیل شود تا با تورها و وسایل نقلیه عمومی چنین امری برای عموم مردم عملی شود.

کد خبر 45815

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز