سه‌شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۹:۳۴
۰ نفر

امسال سفر با توزیع سفر کارت در میان کارکنان دولت، از نوروز جایگاه خود را در سبد خانواده های ایرانی تثبیت می‌کند.محمد شریف ملک‌زاده معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری از تصویب توزیع بن سفر در هیات دولت خبر می‌دهد و می‌گوید:

 

"با همکاری سازمان میراث فرهنگی و بانک سپه، از نوروز امسال سفر کارت مورد بهره برداری قرار می گیرد و تمام دستگاه‌های دولتی مکلف به تخصیص بودجه برای سفر کارت کارکنان خود هستند."

او با بیان این که این اقدام در راستای گسترش گردشگری و نهادینه شدن مسافرت در کشور صورت می گیرد، می گوید: "

تاکنون 2 میلیون و 11 هزار سفر کارت برای کارکنان دولت صادر شده است و از دستگاه‌های دولتی که هنوز اسامی کارکنان خود را برای دریافت سفر کارت معرفی نکرده‌اند، می خواهیم تا هر چه سریع‌تر این اسامی را به سازمان میراث فرهنگی و گردشگری اعلام کنند."

سفر کارت ملی، کارتی بانکی و الکترونیکی است که برای مقاصد چند منظوره طراحی شده و قابلیت استفاده در مراکز گردشگری عضو شبکه سفر کارت ملی را دارد. به گفته ملک زاده، دارندگان این کارت‌ها می‌توانند از تخفیف‌های ویژه این طرح استفاده کنند.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ادامه می دهد: "بانک سپه بانک عامل در ارائه خدمات بانکی این طرح است و دارنده سفر کارت ملی صرفا در مسیر سفر و در مراکز گردشگری امکان هزینه کردن موجودی سفر کارت را خواهد داشت."

ملک زاده می گوید: "ما با ۷۰۰ هتل و مرکز اقامتی قرار داد امضا کرده ایم. و دارندگان کارت در استفاده از این هتل ها از تخفیف ویژه ای برخوردار خواهند بود. در حقیقت۲۰ تا ۴۰ درصد برای تخفیف هتل ها و مراکز اقامتی طرف قرارداد در نظر گرفته شده است."

او ادامه می دهد: "همچنین در حال مذاکره با چند شرکت هواپیمایی هستیم و با ۳ شرکت به توافق رسیده ایم. افرادی که سفر کارت در اختیار دارند با ارائه این کارت می توانند از شرکت های طرف قرارداد برای خود و تمام اعضای درجه یک خانواده بلیت با ۱۵ تا ۲۵ درصد تخفیف بگیرند.

 ما در حال گفت و گوی بیشتر با شرکت های هواپیمایی هستیم تا بتوانیم چنین تسهیلاتی را دریافت کنیم. طبق هماهنگی های به عمل آمده افرادی که دارای سفر کارت هستند می توانند بدون هیچ هزینه ای و پرداخت مبلغی به طور رایگان به همراه اعضای خانواده خود از تمام مراکز تاریخی و دیدنی کشور بازدید کنند. بازدید از تخت جمشید تا کاخ سعدآباد، برای کارمندان دولت دارای سفر کارت رایگان خواهد بود."

در حال حاضر، فاز اول طرح سفر کارت در برگیرنده کارکنان دولت و بخش‌‌های عمومی کشور است و پس از آن، سایر اقشار جامعه می توانند از این کارت استفاده کنند. تاکنون برای 2 میلیون و 11 هزار کارمند دولت سفر کارت صادر شده است.

در آغاز این طرح، چندی پیش محمد علی کشاورز و فرهاد فخرالدینی دو هنرمند برجسته و دهقان خبرنگار رسانه به عنوان اولین دریافت کنندگان، کارت سفر خود را از رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دریافت کردند.

اسفندیار رحیم مشایی رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری می گوید: "هم اکنون در این حوزه، بسیار جلوتر از هدف های تعیین شده در چشم انداز بیست ساله کشور هستیم."

این در حالی است که حسین علی ضیائی مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی هم ارائه سفر کارت به بازنشستگان را جزء برنامه‌های آینده سازمان تأمین اجتماعی اعلام کرده و می گوید: "این موضوع از سال آینده دنبال خواهد شد."

او ادامه می‌دهد: "در حال حاضر بودجه‌ای که به این امر اختصاص می‌یابد مشخص نیست و در آینده اعلام خواهد شد."

همشهری امارات

کد خبر 46265

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز