همشهری آنلاین: رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: همان‌طور که ۱۷ شهریور ملت ما با دست خالی مقابل حکومت طاغوت که از سوی ابرقدرت‌ها حمایت می‌شد ایستادگی کردند، مردم مظلوم غزه نیز در مقابل رژیمی ایستاده‌اند که یکی از بزرگ‌ترین و مجهزترین سلاح‌های جهان را در اختیار دارد.

نقدی

به گزارش ایسنا، سردار محمدرضا نقدی که ظهر امروز (دوشنبه) در حسینیه شهدای بسیج به مناسبت 17 شهریور سخنرانی می‌کرد با اشاره به شهدایی که در این روز جان خود را از دست دادند، گفت: شهدایی که غریب و گمنام جان خود را فدا کردند تا ملت ما از زیر بار استبداد رژیم منحوس آمریکا بیرون آید سزاوار پاسداشت هستند.

او ادامه داد: شهدای 17 شهریور کاری کردند که این ملت از زیر بار استعمار و چپاول‌گران بیت‌المال به عزت و کرامت دست یابد. هم‌چنین آن‌ها پرچم اسلام را در کشور بالا بردند.

نقدی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: شهدای ما باعث شدند تا ما سر خود را بالا گرفته و در نظم نوین جهانی نقش موثر و تعیین کننده‌ای را ایفا کنیم. این در حالی است که ما در گذشته اختیار تعیین نماینده برای دولت، وزیران و مجلس خود را هم نداشتیم ولی امروز به جایی رسیدیم که در نظم نوین بین‌المللی حرفی برای گفتن داریم.

وی ادامه داد: ما همه این پیشرفت‌ها و سربلندی‌ها را مدیون شهیدان 17 شهریور هستیم تا بدون هیچ عذر و بهانه‌ای و همه این‌ها را باید بدون هیچ عذر و بهانه‌ای بپذیریم. زیرا جوانان ما نیز بدون هیچ عذر و بهانه‌ای در آن زمان مقابل دشمن تا دندان مسلح ایستادگی کردند که توسط ابرقدرت‌ها حمایت می‌شد. آن‌ها با دستان خالی ایستادگی کردند و خداوند بزرگ این پیروزی را به ما اعطا کرد.

رییس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به وضعیت کشور در زمان پهلوی افزود: در آن زمان آمریکایی‌ها علاوه بر این‌که بر ما حاکمیت داشتند نفت ما را هم غارت می‌کردند هم‌چنین شوروی در وضعیتی که مردم خودمان به گاز نیاز داشتند گاز ما را غارت می‌کرد. در همین حال چینی‌ها هم حامیان آن‌ها بودند و وقتی در 17 شهریور حکومت شاه دست به آن کشتار وحشیانه زد دیدیدم که نخست‌وزیر چین پیام دوستی برای شاه فرستاد.

نقدی ادامه داد: در آن روزهایی که استکبار بر ما حاکم شده بود و ابرقدرت‌ها از آن حمایت می‌کردند جا داشت تا علیه استکبار مبارزه کنیم و امروز پس از گذشت 36 سال از آن واقعه باز هم این حادثه در جای دیگری تکرار شد.

رییس بسیج مستضعفین با اشاره به کشتار مردم غزه توسط رژیم صهیونیستی، گفت: کشتار کودکان معصوم غزه، 17 شهریور انقلاب جهان اسلام بود. زیرا ملتی با دست خالی و امکانات محدود به مقابله با رژیمی پرداختند که چهارمین ارتش مجهز جهان را دارد و در سرزمینی به اندازه یک محله هستند. غزه آن قدر کوچک است که اگر در یک طرف آن بر بالای یک برج دیده‌بانی بروی می‌توانی فرد دیگری را در آن سوی غزه مشاهده کنی.

وی تأکید کرد: در هم‌چنین شرایطی شکست آمریکا و رژیم صهیونیستی در نبرد غزه، نقطه عطفی در تاریخ مقاومت اسلامی محسوب شده و درس بزرگی برای آزادی‌خواهان و عبرتی برای سازش‌کاران است.

نقدی با اشاره به کشتار مردم در 17 شهریور سال 57 به دست رژیم شاهنشاهی، افزود: همان جنایات و خشونت‌هایی که در آن سال در میدان ژاله رخ داد فجیع‌تر و بدتر در غزه تکرار شد. به همین دلیل ما باید همان طور که چهلم شهدای خود را در زمان انقلاب پاس می‌داشتیم اجازه ندهیم خون کودکان و مظلومان غزه نیز پایمال شود. در همین راستا باید از هر فرصتی برای زنده نگه داشتن خون کودکان معصوم غزه استفاده کنیم.

رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: ما نخواهیم گذاشت در تاریخ ثبت شود که هنگام جنایات رژیم صهیونیستی در غزه حضور داشتیم و شاهد این جنایات بودیم و کاری در حمایت از مردم غزه نکردیم این برای ما ننگ و ذلت ابدی خواهد بود. ما باید تا گرفتن انتقام خون این شهدا از پا ننشینیم.

او پس از سر دادن شعار مرگ بر اسراییل توسط حاضران، گفت: شعارهای مرگ بر اسراییل باید از زبان‌ها، پوسترها و کلیپ‌های دروغین بر روی زمین پیاده شود. هم‌چنین باید بگویم که اگر کودکان غزه مسلمان هم نبودند وظیفه ما بود که از آن‌ها حمایت کنیم چرا که خداوند در قرآن از ما خواسته است در راه خدا و حمایت مستضعفین بجنگیم و قطعا" خداوند از در این باره پرسش خواهد کرد.

نقدی در پایان با اشاره به تقارن چهلمین روز به شهادت رسیدن کودکان غزه و کشتار 17 شهریور ماه، تأکید کرد: نسل ما این شانس را داشت که پیروزی چندین باره مظلومان به ویژه فلسطینیان را در مقابل مستکبرانی مانند رژیم صهیونیستی ببیند. ما از خدا می‌خواهیم به ما قدرت دهد تا این فتوحات و حمایت از فلسطینیان را ادامه دهیم.

کد خبر 271288

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha