همشهری آنلاین: رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: سلب ایمان مردم و ایجاد تفرقه در بین صفوف ملت، هدف مشترک و اصلی شبکه های ماهواره ای بیگانگان در جریان مقابله با نظام اسلامی است.

به گزارش ایرنا، سردار 'محمدرضا نقدی' روز چهارشنبه در نشست مجمع عالی بسیج آذربایجان شرقی، با اشاره به تهدیدها و آثار سوء استفاده از ماهواره، افزود: ماموریت همه برنامه های سیاسی، اقتصادی، خانوادگی، ورزشی، هنری و سایر حوزه ها که به صورت هدایت شده تهیه و پخش می شوند، از بین بردن هویت، اعتقاد و تفکر یک نسل است که مقابله با آن اهتمام و عزم جدی و ملی می طلبد.

وی گفت: امروز اثرات تخریبی ماهواره درمیان جوانان وخانواده های ایرانی همچون بمب، تانک و شیمیایی دوران جنگ سخت است و اگر درمسیر مبارزه با این تهدیدات ایمان مردم گرفته شود، دیگر هیچ قدرتی توان مقابله با تهاجم فرهنگی بیگانگان را نخواهد داشت.

سردار نقدی ادامه داد: مساله تهاجم فرهنگی به قدری عمیق و گسترده است که حتی پیشرفت های علمی و صنایع دفاعی ما نیز در صورت استحاله شدن و از بین رفتن ایمان مردم، دردی را دوا نخواهد کرد.

وی ایجاد حس جنگ در میان مردم و مسوولان را مهمترین و تعیین کننده ترین وظیفه بسیج کشور در زمینه جنگ نرم دشمنان علیه مردم عنوان کرد و گفت: باید تک تک افراد جامعه متوجه این موضوع باشند که امروز تنها شکل جنگ عوض شده و اهداف دشمنان همان اهداف جنگ سخت است.

رییس سازمان بسیج مستضعفین یادآوری کرد: دشمنان ما به خوبی می دانند کسانی که ایمان راسخ به اعتقادات خود داشته باشند، هرگز در جبهه های نبرد شکست نخواهند خورد و نمونه عینی و آشکار آن در جنگ اخیر غزه و مقابله فلسطینیان با ارتش رژیم صهیونیستی مشاهد شد.

وی ادامه داد: تا زمانی که مردم فلسطین و لبنان ادعاهای ملی گرایانه و قوم گرایانه داشتند، همواره مقابل رژیم غاصب صهیونیستی با شکست مواجه می شدند، اما از وقتی که انها خود را به سلاح ایمان و اسلام مجهز کردند همواره در نبردهای خود با موفقیت روبرو شده اند.

سردار نقدی با اشاره به اینکه تهاجم فرهنگی و سیاسی دشمنان علیه جمهوری اسلامی از اوایل انقلاب وجود داشته، تحریک احزاب و روزنامه ها، گسترش استعمال مشروبات الکلی و مواد مخدر، ایجاد خانه های فساد و سایر موارد را از جمله این توطئه ها عنوان کرد.

وی افزود: برغم تاثیر این تهاجمات در گروهی از مردم، به دلیل مقاومت مردم و اعتقادات نسلی آنها این ترفندها همه گیر نشده است.

وی گفت: از سال 1386 دشمنان اسلام و انقلاب وارد عرصه رسانه ای و ماهواره برای ضربه زدن به نظام شدند و در این سال که فقط شش شبکه فارسی زبان با کیفیت بسیار پایین علیه نظام پخش می شد، امروز تعداد این شبکه ها به 166 شبکه با کیفیت بسیار بالا و تنوع برنامه ای رسیده است.

سردار نقدی اظهار کرد: از شبکه های تلویزیونی ماهواره ای 26 کانال اختصاص به ایجاد تفرقه و دشمنی بین شیعه و سنی دارد که نقطه جالب این شبکه ها پخش آنها از انگلیس و آمریکاست، در حالی که اگر قرار بر دشمنی شیعه و سنی است می باید این برنامه ها از ایران و یا عربستان پخش می شد.

وی تصریح کرد: استکبار جهانی با استفاده از ماهواره و برنامه های مختلف تلاش دارد بین مسلمانان جدایی و تفرقه ایجاد کند.

رییس بسیج مستضعفین با تاکید بر اینکه باید در برابر هجمه های سنگین فرهنگی آماده و مجهز شد، پاسخ به شبهات و ابهامات در زمینه ماهواره را یکی از مهمترین اصول در مقابله با آثار سوء استفاده از آن در میان خانواده ها عنوان کرد.

سردار نقدی گفت: ما باید با ادله های محکم و مستدل و با تکیه بر آموزه های بسیار غنی و قوی دینی خود بتوانیم ناباوری ها در خصوص ماهواره ها را به درستی تبیین و تشریح کنیم.

وی مدل مبارزه با تهاجم فرهنگی بیگانگان و مقابله با ماهواره را نه مقابله فیزیکی بلکه اقناع فکری مردم عنوان کرد و افزود: باید با قانع کردن مردم، آنها را از رفتن به سراغ ماهواره و برنامه های مبتذل دور کنیم.

کد خبر 274339

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha