همشهری آنلاین: فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح کشور گفت: برای تفحص اجساد کویتی آمادگی کامل داریم.

سید محمد باقرزاده

سردار پاسدار 'سید محمد باقرزاده' روز سه شنبه در آیین ورود پیکر 75 شهید دوران دفاع مقدس به میهن اسلامی در گفت و گو با ایرنا افزود: به رغم گذشت 23 سال از جنگ کویت و عراق و رایزنی کویتی ها برای یافتن اجساد خود تاکنون حتی یک جنازه کویتی نیز در خاک عراق پیدا نکرده اند.

وی گفت: ما این آمادگی را داریم که برای همکاری با کویت در خصوص یافتن اجساد کشته شدگان کویتی در عراق وارد مذاکره شویم.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح کشور با اشاره به جستجوی افزون بر 45 هزار شهید تاکنون افزود: باید شش هزار و 200 شهید دیگر را در چند نقطه خاک عراق پیدا کنیم.

وی شمار جنازه های عراقی پیدا شده تاکنون را 15 هزار جسد عنوان کرد و گفت: اکنون آمادگی این را داریم که 52 هزار مفقود عراقی را کاوش کنیم.

سردار پاسدار باقر زاده استقبال مردم ایران از شهدا در مرز شلمچه را بسیار خوب توصیف کرد و افزود: امروز پیکر 75 شهید دوران دفاع مقدس درآیینی در مرز شلمچه با حضور نیروهای انتظامی، نظامی، پاسداران و بسیجیان، هنگ مرزی و کاروان های راهیان نور وارد میهن شدند.

وی گفت: آیین استقبال از شهدا و سوگواری ابا عبدالله الحسین(ع) با همت سپاه خوزستان در شهرهای آبادان، خرمشهر و شادگان برگزار می شود.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح کشور افزود: پیکر مطهر این شهدا در یک ماه گذشته از مناطق 'فاو'، 'مجنون' ، 'العماره' و 'زویدات' عراق تفحص و وارد ایران و همزمان 420 جنازه عراقی تحویل وزارت حقوق و انسان عراق شد.

وی گفت: از نکات جالب اینکه 420 جنازه عراقی در سال های گذشته تفحص شده و به رژیم بعثی تحویل داده شده بودند ولی متاسفانه این اجساد بدون تحویل به خانواده ها مجددا توسط رژیم بعثی در منطقه قبرستان 'خوطی' دفن شده بودند و ما مجددا آنها را پیدا کردیم.

کد خبر 277482

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha