همشهری آنلاین: کاروان اول ویژه جانبازان قطع نخاع، ۱۸ شهریور ماه با پرواز شماره ۵۰۰۸ از فرودگاه امام خمینی (ره) تهران عازم مدینه منوره می‌شوند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، حسينعلي بيات، مديركل فرهنگي و هنري بنياد شهيد و امور ايثارگران، گفت: كاروان اول ويژه جانبازان قطع نخاع، متشكل از ۴۰ جانباز ويلچري، همسران آنها و يك نفر همراه محرم از استان‌هاي آذربايجان شرقي، آذربايجان غربي، اردبيل، اصفهان، بوشهر، تهران، البرز، چهارمحال وبختياري، خراسان جنوبي، سيستان و بلوچستان، فارس، قزوين، كردستان، كرمان، گلستان، لرستان و مازندران است كه براي انجام مناسك حج به سرزمين وحي اعزام مي‌شوند.

طبق اين گزارش، حجت‌الاسلام والمسلمين سيد علي قاضي عسكر نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت و سعيد اوحدي رييس سازمان حج و زيارت، هر ساله طي آئين ويژه‌اي با حضور در اقامتگاه محل استقرار كاروان جانبازان در مدينه منوره، با جانبازان ديدار مي‌كند.

بخش‌هايي از يك گزارش نشريه زائر در حج سال 92 كه مربوط به حضور سرپرست حجاج ايراني در جمع كاروان جانبازان در حج سال 92 است، در ادامه بازنشر مي‌شود.

«اين كاروان، شميم و بوي حرم دارد. سال‌هاست مجروحند و باز هم آرزوي شهادت دارند. چرخش‌هاي ويلچرشان چرخ غرور مي‌زند اما وقتي نماينده رهبري آنها را در بغل مي‌فشرد، بغض گلوي‌شان را مي‌گيرد؛ بغضي از جنس غرور و سلام. نماينده ولي فقيه آمده تا يكي دو روز قبل از اينكه احرام بندد، با يادگاران آن روزها بنشيند.

آنها كه خود مدال ايثار بر گردن دارند، امروز در سرزميني آمده‌اند كه مشحون از فداكاري‌هاي صدر اسلام است. دلبستگي‌هاشان در مدينه زياد است. وقتي به بقيع نگاه مي‌كنند، علاوه بر چهار امام معصوم بقيع (ع) به مادر علمدار كربلا سلامي ويژه دارند.

وقتي درس‌هاي ام‌البنين را مرور مي‌كنند، به ياد مادران خود و مادران همسنگران‌شان مي‌افتند كه با چه عشقي فرزندان‌شان را براي حمايت از امام‌شان به جبهه مي‌فرستادند و به خدا مي‌سپردند. حتما عنوان «مادر چند شهيد» را در خانواده و دوستان يا در محله‌تان ديده و شنيده‌ايد. مادر حضرت ابوالفضل‌العباس عليه‌السلام هم مادر چهار شهيد كربلا است و ابوالفضل گل سر سبد آنهاست.

آنها تا چند روز ديگر به مسجد شجره مي‌روند تا سفيدپوش شوند و به خداي خود بگويند "خدايا؛ من را دعوت كردي، من هم لبيك‌گويان مي‌آيم به سويت..."

وارد مسجدالحرام كه مي‌شوند، چهار نفر از اعضاي اين كاروان، به چشم ظاهر نمي‌توانند خانه‌اي را ببينند كه حتي نگاه كردن به آن نيز عبادت است! اما چه باك كه چشم دل‌شان بيناترين و پر فروغ‌ترين است. وقتي وارد مسجدالحرام مي‌شوي، سجده مي‌كني و شايد اصل حس و حال توبه كردن و بندگي را در لحظه سجده گزاردن در مقابل خانه كعبه در خود حس كني، اما برخي از اعضاي كاروان جانبازان نمي‌توانند به شكلي كه تو سجده مي‌كني، سجده گزارند. آنان قبلاً بندگي خود را به بهترين شكل اثبات كرده‌اند.»

کد خبر 270975

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha