همشهری آنلاین: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اعلام این که موضوع آموزش و فرهنگ‌سازی در رفتارهای ترافیکی از اهمیت بالایی برخوردار است و می‌بایست مورد توجه ویژه قرار گیرد، گفت: رفتارهای غلط ترافیکی به عادت مصطلح گروهی از شهروندان تبدیل شده و با توجه به این که در برخورد با آن‌ها جدیت و قاطعیت لازم را نداریم، شاهد گسترش روزافزون این رفتارهای غلط هستیم.

مترو

ايسنا نوشت: مهندس سید جعفر تشکری هاشمی با بیان اینکه کشور ما از یک تأخر تاریخی در موضوع فرهنگ ترافیک و به موازات آن یک تأخر حقوقی در اعمال قانون در حوزه ترافیک رنج می‌برد، گفت: این دو عامل از جمله عواملی محسوب می شوند که امروز چنین وضعیتی را در زمینه رفتارهای ترافیکی برای کشورمان رقم زده‌اند.

وی با اعلام این که به منظور اصلاح رفتارهای ترافیکی و به حداقل رساندن حرکات پر خطر، بر نحوه حرکت رانندگان باید نظارت شود، تأکید کرد: به این منظور، رفتارهای رانندگان ناوگان اتوبوسرانی تهران هنگام رانندگی از جمله میزان سرعت آن‌ها را تحت کنترل قرار داده‌ایم و لحظه به لحظه رصد می‌کنیم.

مترو علاوه بر برنامه‌ریزی و مدیریت به پول و اعتبار نیز نیاز دارد

معاون شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که مترو علاوه بر برنامه‌ریزی و مدیریت، به پول و اعتبار نیز نیاز دارد، اظهار کرد: هنر مترو این است که ساخت و ساز آن با حداکثر سرعت و حداقل مزاحمت برای شهروندان انجام شود و امروز هزاران مهندس و کارگر بدون سر و صدا در اعماق زمین‌های تهران مشغول حفر تونل و احداث ایستگاه‌های مترو هستند.

تشکری هاشمی با بیان این که مترو در اولویت نخست پروژه‌های پایتخت قرار دارد، تصریح کرد: با توجه به اهمیت مترو و نقش آن در خدمات‌رسانی روزانه به انبوه جمعیت و نیز آثار مثبت اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی آن، امروز واقعاً اولویت چه پروژه‌ای می‌تواند از مترو بیشتر باشد و چه پروژه‌ای می‌تواند برای مردم از مترو مهم‌تر باشد؟

وی با تأکید بر این که مدت‌هاست در شورای اقتصاد در انتظار تصویب فایناس مترو هستیم و چنانچه مترو از سوی دولت به عنوان یک پروژه اولویت‌دار معرفی شود، این مشکل تا حدود زیادی برطرف می‌شود، اضافه کرد: علاوه بر این بانک‌ها برای پذیرفتن عاملیت مترو امتناع می‌کنند که اگر بانک مرکزی و وزارت اقتصاد به این موضوع ورود کنند، مشکل مذکور رفع می‌شود.

یک ریال از دولت نگرفتیم

معاون شهردار تهران با اشاره به این که در ششمین ماه سال قرار داریم اما از 195 میلیارد تومان بودجه عمرانی مصوب مجلس شورای اسلامی برای متروی تهران، حتی یک ریال از دولت دریافت نکرده‌ایم، اظهار کرد: چنانچه کل این مبلغ نیز پرداخت شود، تنها برای احداث دو کیلومتر مترو کفایت می‌کند، در صورتی که امسال احداث 30 کیلومتر مترو را در دستور کار قرار داده‌ایم.

تشکری هاشمی با بیان این که متروی تهران برای این که بتواند مسیر توسعه خود را با جدیت دنبال کند، به حمایت جدی دولت نیاز دارد، تصریح کرد: اجرای تعهدات مدیریت شهری در زمینه ساخت 30 کیلومتر مترو در تهران به حمایت دولت بر می‌گردد و چنانچه این حمایت همه جانبه نباشد، عمل به این تعهدات دشوار می‌شود.

وی با تأکید بر این که کمر همت خود را بسته‌ایم که امسال 30 کیلومتر مترو بسازیم و تحویل مردم تهران بدهیم، اضافه کرد: اما فراموش نکنیم ساخت 30 کیلومتر مترو به رقمی بالغ بر3000 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، در حالی که مدیریت شهری برای تحقق این مهم کاملاً تنهاست و تنها منبع درآمد آن منابع شهرداری و عوارضی است که از خود شهروندان دریافت می‌کند.

دولت تدبیر و امید، امید مردم تهران را به تدبیر دولت نا امید نکند

معاون شهردار تهران با اشاره به این که با وجود محدودیت منابع تا امروز اجازه نداده‌ایم حتی یک کارگاه مترو تعطیل شود، اظهار کرد: در حال حاضر در خط 3 مترو با تمام توان و در سه شیقت مشغول به کار هستیم، در خط 7 مترو در دو شیفت مشغول به فعالیت هستیم و در مجموع امروز تمامی کارگاه های مترو در چهار گوشه تهران به صورت تمام وقت فعال است.

مهندس تشکری هاشمی با بیان این که تصمیم‌گیرندگان دولت باید در این پروژه عظیم نقش کلیدی ایفا کنند، تصریح کرد: علاوه بر حمایت از توسعه مترو، از دولت انتظار داریم به نوسازی ناوگان اتوبوسرانی که چهارمین سال است که از دریافت اتوبوس از دولت محروم نگه داشته شده و به نوسازی ناوگان تاکسیرانی که به سوی فرسوده شدن پیش می‌رود نیز کمک کند.

وی در پایان با تأکید بر این که مدیریت شهری همچنان به حمایت دولتمردان برای کمک به حل مشکلات تهران و توسعه این کلان شهر دل بسته، خاطرنشان کرد: از دولت تدبیر و امید انتظار داریم امید مردم تهران را به تدبیر این دولت نا امید نکند.

کد خبر 270962

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha