مجموع نظرات: ۰
شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۷
۰ نفر

مدیرعامل شرکت متروی تهران از ثبت رکورد بالاترین میزان بتن‌ریزی اصلی دیواره تونل(لاینینگ) در بخش شمالی خط۳ مترو و برای نخستین بار در طول تاریخ ساخت مترو در کشور خبر داد.

به گفته هابيل درويش، شاخص بتن‌ريزي ديواره تونل حفر شده بخش شمالي در خرداد‌ماه جاري به تفكيك هفته بيانگر اين است كه در هفته اول 117متر، هفته دوم 167متر، هفته سوم 234متر و هفته چهارم به 302متر طول رسيده است كه اين ميزان فعاليت در ساخت متروي كشور به‌عنوان يك ركورد بي‌نظير به شمار مي‌رود. اين در حالي است كه پروژه 17كيلومتري بخش شمالي خط 3متروي تهران به‌عنوان يك طرح اولويت دار مترو در سال‌جاري، مسئولان شركت مترو را بر آن داشته تا براي رسيدن به برنامه زمانبندي طرح و بهره‌برداري آن در موعد زمان، فعاليت كارگاه‌هاي اين بخش را 3شيفته و شبانه‌روزي كنند.

پيش از اين بالاترين ميزان ساخت ديواره تونل مترو از زمان شروع ساخت خطوط مترو در تهران تاكنون در بخش جنوبي خط3 و به مقدار 120متر در طول يك هفته به ثبت رسيده است و پيش‌بيني مي‌شود با توجه به فعاليت شبانه‌روزي در كارگاه‌هاي بخش شمالي خط3، در آينده نزديك اين ميزان لاينينگ در طول يك هفته به فراتر از 400متر نيز برسد.

به گفته وي، حجم وسيع كار در بخش شمالي خط3، مصداق بارز مديريت جهادي است به‌طوري كه با بومي‌سازي شيوه حفاري مترو (اتريشي اصلاح شده) و به اتكاي دانش بومي موفق شديم تا 3برابر معادل كاركرد يك دستگاه ماشين حفار مكانيزه كه وارداتي و گران قيمت است، در بخش شمالي خط3 تونل حفاري كرده و آن را لاينينگ كنيم.

کد خبر 263280

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha