مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۶
۰ نفر

ثبت نام اینترنتی در سامانه خرید کارت‌های الکترونیک مدت‌دار مترو موجب بروز نگرانی‌هایی نزد شهروندان شده است.

شورای شهر تهران چهارم اسفند سال گذشته در این‌باره مصوب کرده بود که شهرداری مجاز است کارت ویژه‌ای برای دانش‌آموزان و دانشجویان با تخفیف 50درصدی و نیز کارت ویژه دیگری برای افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی با تخفیف 50درنظر گیرد که تاکنون ارائه این تخفیف به گروه‌های اشاره شده لحاظ نشده است. طبق مصوبه شورای شهر تهران باید قیمت کارت‌های اعتباری یکساله دومنظوره مترو و اتوبوس 80هزار تومان به فروش برسد اما 120تومان اعتبار داشته باشد.


سید جعفر تشکری هاشمی معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار تهران در این‌باره گفت: افرادی که ثبت‌نام کرده و مشمول تخفیف نشده‌اند، اگراز قبل پول کامل پرداخت کرده‌اند، درحالی‌که مشمول تخفیف می‌شوند پولشان به آنها بازگردانده می‌شود یا اینکه کارت آنها ابطال و کارت تخفیف‌دار برای آنها صادر خواهد شد.

به گفته وی، برای تمامی گروه‌های لحاظ شده در مصوبه شورای شهر تهران ازجمله دانش‌آموزان، دانشجویان، افراد تحت پوشش کمیته امداد امام‌خمینی و سازمان بهزیستی تخفیف‌های مورد نظر پیش‌بینی شده است. بنابر این باید در این رابطه هماهنگی‌های لازم با سازمان بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی (ره)، بنیاد شهید و امور ایثارگران، آموزش و پرورش و وزارت علوم انجام شود تا شناسایی افراد محرز شود.

آنگونه که معاون شهردار تهران اعلام کرده، مصوبه شورای شهر به‌طور دقیق به مرحله اجرا درخواهد آمد اما‌ باید سازوکارهای لازم درنظر گرفته شود تا از رفت‌وآمدهای غیرضرور جلوگیری شود. به همین دلیل کسانی که در این حد فاصل زمانی خرید کارت برایشان ضروری بوده و کارت‌های الکترونیک مدت‌دار مترو را تهیه کردند متناسب با تخفیف لحاظ‌شده در مصوبه شورای شهر تهران کارتشان اصلاح یا پولشان بازگردانده می‌شود و یا کارت جدید برای آنها صادر خواهد شد.

همچنین در مواردی که ارائه تخفیف پیش‌بینی شده است باید به‌منظور شناسایی، معرفی، تخصیص و واگذاری کارت‌های الکترونیک مدت‌دار مترو به افراد سازوکارهای اجرایی درنظر گرفته شود که قطعا این کار به مرحله اجرا درخواهد آمد. وی گفت:‌ به این دلیل که مصوبه شورای شهر تهران در این خصوص اخیرا آغاز شده، ما نیز از طریق پورتال این اقدام را آغاز کرده‌ایم تا مردم اطلاعات خود را به ما ارائه کنند و به‌تدریج کارت‌ها صادر می‌شود.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار تهران با اشاره به اینکه یارانه درنظر گرفته شده به‌منظور ارائه تخفیف در صدور کارت‌های الکترونیک مدت‌دار مترو یارانه سنگینی است که شهرداری آن را پرداخت خواهد کرد، بیان کرد که مدیریت شهری نمی‌خواهد بدون آشنایی و وجود اطلاعات نسبت به افراد به‌منظور صدور این کارت‌ها اقدام کند.

کد خبر 260225
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز