مجموع نظرات: ۰
جمعه ۱۴ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۶
۰ نفر

بودجه مورد نیاز برای ساخت و توسعه متروی پایتخت و کلانشهرهای دیگر همیشه محل بحث بوده است.

ساخت مترو

در طول فعاليت دولت‌هاي نهم و دهم كمبود بودجه مورد نياز براي توسعه حمل‌ونقل عمومي و به‌خصوص مترو در تهران و كلانشهرها اوج گرفت و حتي مصوبه مجلس براي اختصاص 2ميليارد دلار از صندوق توسعه ملي براي كمك به متروي تهران و كلانشهرها نيز راه به جايي نبرد تا اينكه اين قانون به فراموشي سپرده شد. اما با روي كار آمدن دولت يازدهم و تأكيدات صورت گرفته از سوي هيأت دولت براي توسعه حمل‌ونقل عمومي در شهرها، اين اميد در دل شهروندان زنده شد تا بدينوسيله متروي تهران نيز نفسي بكشد و صداي سوت قطارهاي مترو در تونل‌هاي بيشتري طنين‌انداز شود.

اما گلايه‌هاي مسئول ارشد حمل‌ونقل و ترافيك شهر نشان مي‌دهد هنوز هم از اعتبارات و كمك‌هاي دولتي براي توسعه حمل‌ونقل عمومي خبري نيست و همه اينها در حالي است كه 2هفته ديگر سال تحصيلي جديد آغاز مي‌شود و شهروندان تهراني از ابتداي مهرماه بايد منتظر افزايش 30درصدي ترافيك در معابر باشند.

سيد جعفر تشكري هاشمي درباره محقق نشدن اعتبارات مصوب براي توسعه مترو با اشاره به اينكه در ششمين‌ماه سال قرار داريم اما از 195ميليارد تومان بودجه عمراني مصوب مجلس شوراي اسلامي براي متروي تهران، حتي يك ريال از دولت دريافت نكرده‌ايم، اظهار كرد: چنانچه كل اين مبلغ نيز پرداخت شود، تنها براي احداث 2كيلومتر مترو كفايت مي‌كند، درصورتي كه امسال احداث 30كيلومتر مترو را در دستور كار قرار داده‌ايم. تشكري هاشمي با بيان اينكه متروي تهران براي اينكه بتواند مسير توسعه خود را با جديت دنبال كند، به حمايت جدي دولت نياز دارد، تصريح كرد: اجراي تعهدات مديريت شهري در زمينه ساخت 30كيلومتر مترو در تهران به حمايت دولت بر مي‌گردد. معاون شهردار تهران با تأكيد بر اينكه كمر همت خود را بسته‌ايم كه امسال 30كيلومتر مترو بسازيم و تحويل مردم تهران بدهيم، اضافه كرد: اما فراموش نكنيم ساخت 30كيلومتر مترو به رقمي بالغ بر 3هزار ميليارد تومان اعتبار نياز دارد، درحالي‌كه مديريت شهري براي تحقق اين مهم كاملاً تنهاست و تنها منبع درآمد آن منابع شهرداري و عوارضي است كه از خود شهروندان دريافت مي‌كند.

  • فعاليت كارگاه‌هاي مترو با تمام توان

معاون شهردار تهران با اشاره به اينكه با وجود محدوديت منابع تا امروز اجازه نداده‌ايم حتي يك كارگاه مترو تعطيل شود، اظهار كرد: در حال حاضر در خط 3مترو با تمام توان و در 3شيفت مشغول به‌كار هستيم، در خط 7مترو در 2شيفت مشغول به فعاليت هستيم و در مجموع امروز تمامي كارگاه‌هاي مترو در 4گوشه تهران به‌صورت تمام وقت فعال هستند.تشكري هاشمي با بيان اينكه تصميم‌گيرندگان دولت بايد در اين پروژه عظيم نقش كليدي ايفا كنند، تصريح كرد:

علاوه بر حمايت از توسعه مترو، از دولت محترم انتظار داريم به نوسازي ناوگان اتوبوسراني كه چهارمين سال است كه از دريافت اتوبوس از دولت محروم نگه داشته شده و به نوسازي ناوگان تاكسيراني كه به سوي فرسوده شدن پيش مي‌رود نيز كمك كند. وي با تأكيد بر اينكه مديريت شهري همچنان به حمايت دولتمردان براي كمك به حل مشكلات تهران و توسعه اين كلانشهر دل بسته، خاطرنشان كرد: از دولت تدبير و اميد انتظار داريم اميد مردم تهران را به تدبير اين دولت نااميد نكند.

  • رفتارهاي غلط ترافيكي كه عادت شده‌اند

معاون حمل‌ونقل و ترافيك شهرداري تهران با اعلام اينكه موضوع آموزش و فرهنگسازي در رفتارهاي ترافيكي از اهميت بالايي برخوردار است و مي‌بايست مورد توجه ويژه قرار گيرد، گفت: رفتارهاي غلط ترافيكي به عادت مصطلح گروهي از شهروندان تبديل شده و با توجه به اينكه در برخورد با آنها جديت و قاطعيت لازم را نداريم، شاهد گسترش روزافزون اين رفتارهاي غلط هستيم.

سيد جعفر تشكري هاشمي افزود: كشور ما از يك تأخر تاريخي در موضوع فرهنگ ترافيك و به موازات آن يك تأخر حقوقي در اعمال قانون در حوزه ترافيك رنج مي‌برد و اين دو عامل ازجمله عواملي محسوب مي‌شوند كه امروز چنين وضعيتي را در زمينه رفتارهاي ترافيكي براي كشورمان رقم زده‌اند. وي با اعلام اينكه به‌منظور اصلاح رفتارهاي ترافيكي و به حداقل رساندن حركات پر خطر، بر نحوه حركت رانندگان بايد نظارت شود، تأكيد كرد: به اين منظور، رفتارهاي رانندگان ناوگان اتوبوسراني تهران هنگام رانندگي ازجمله ميزان سرعت آنها را تحت كنترل قرار داده‌ايم و لحظه به لحظه رصد مي‌كنيم.

کد خبر 271013

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha