مجموع نظرات: ۰
جمعه ۲۸ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۴
۰ نفر

با ورود ۸۸ واگن جدید به ناوگان حمل‌ونقل زیر زمینی پایتخت، ظرفیت متروی پایتخت در آستانه سال تحصیلی ۲۷۵هزار نفر افزوده می‌شود.

مترو

آنگونه كه سيدجعفر تشكري هاشمي، معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران اعلام كرده، مراسم بهره‌برداري رسمي از 88دستگاه واگن جديد امروز برگزار مي‌شود. با افزايش اين واگن‌ها به ناوگان ريلي تهران، جابه‌جايي مسافران مترو از مهر‌ماه با سرعت و سهولت بيشتري انجام خواهد شد.

در حال حاضر بخش قابل توجهي از ظرفيت احداث شده در خطوط مترو‌ به‌دليل كمبود واگن‌، به‌صورت كامل مورد استفاده قرار نمي‌گيرد اما با ورود اين واگن‌هاي جديد و كاهش سرفاصله حركت قطارها در ايستگاه‌هاي مترو، اين مشكل تا حدودي برطرف خواهد شد. با افزايش واگن‌هاي جديد در آستانه سال جديد تحصيلي، ازدحام و شلوغي ايستگاه‌ها و قطارهاي مترو تا حدودي كنترل مي‌شود. بدين‌ترتيب ورود واگن‌هاي جديد، گامي ديگر در مسير استفاده هر چه بهتر و بيشتر از زيرساخت‌هاي ايجاد شده در خطوط مترو محسوب مي‌شود.

با توجه به اينكه هر قطار مترو هر روز به‌طور متوسط 25هزار مسافر را جابه‌جا مي‌كند، با 11رام قطار جديد (88واگن) در مجموع 275هزار جابه‌جايي به مجموع سفرهاي درون شهري تهران از طريق ناوگان ريلي افزوده خواهد شد.رويكرد مديريت شهري تهران صرفه‌جويي در مصرف سوخت و زمان و توسعه حمل‌ونقل عمومي است. در عين حال، كمبود اعتبارات مورد نياز، مهم‌ترين مانع بر سر راه توسعه و نوسازي ناوگان حمل‌ونقل عمومي اين كلانشهر به‌طور اعم و ناوگان ريلي به‌طور اخص محسوب مي‌شود.

معاون شهردار تهران همچنين از اقدامات ويژه ناوگان اتوبوسراني براي معلولان و سالمندان خبر داد. به گفته وي، مديريت شهري بر آن است تا از طريق راهكارهايي همچون افزايش واگن‌ها و قطارهاي مترو به ناوگان ريلي، امكانات خدمات رساني به شهروندان را ارتقا ببخشد. مديريت حمل‌ونقل و ترافيك در كلانشهري مانند تهران مستلزم مشاركت تمامي دستگاه‌هاي دست‌اندركار است. همكاري دولت و همراهي شهروندان، از مهم‌ترين شاخص‌هاي اثرگذار بر توسعه كيفي و كمّي شبكه حمل‌ونقل شهري، ارتقاي خدمات‌رساني ناوگان حمل‌ونقل عمومي و بهبود ترافيك شهر است.

کد خبر 272389

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha