جمعه ۲۹ تیر ۱۳۸۶ - ۱۴:۴۰
۰ نفر

امام جمعه موقت تهران گفت: تنها چیزی که آمریکا به آن نمی اندیشد دمکراسی است، این کشور تنها در صدد سلطه بر کشورهای مستقل جهان است و برای رسیدن به آمال خود یک روز کودتای نرم و روزی دیگر کودتای سخت را برمی‌گزیند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید احمد خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه تهران گفت: آمریکا نه تنها در ایران بلکه در سایر کشورهای دنیا هم به دنبال پیاده کردن کودتای نرم یا انقلاب مخملی بود و در برخی نقاط جهان به مراد خود رسید، ولی در ایران ناکام ماند.

وی افزود: در اعترافاتی که تلویزیون شب‌های گذشته آن را نمایش داد، مشاهده کردید که آنان (اسفندیاری، تاجبخش و جهانبگلو) اشاره کردند مبنای کودتای نرم یا انقلاب مخملی بر اشاعه فرهنگ حکومتی غرب در قالب جامعه به اصطلاح مدنی بوده است و آنان وظیفه اصلی کودتاچیان را ایجاد شکاف بین دولت و ملت از طریق راه‌اندازی تبلیغات روانی بیان کردند.

خاتمی ادامه داد: یکی از پایگاه‌های اقدامات آنان مجموعه مطبوعات، روشنفکران، تشکیلات دانشجویی و به راه انداختن جمعیت های فمینیستی بوده است.

خطیب جمعه تهران با اشاره به واکنش رسانه ها و دولتمردان آمریکایی نسبت به پخش برنامه به اسم دمکراسی، گفت: واکنش ‌های آنان نشان دهنده نگرانی استعمار بزرگ از برملاشدن نقشه‌هایش است و این برنامه دقیقا به هدف زده است.

کد خبر 26998

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز