غلامرضا انصاری، عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر درباره عملکرد این شورا در یک سال گذشته به همشهری گفت: باتوجه به تغییر شورا و افزایش تعداد اعضا و تخصص آنها انتظارات مردم از این نهاد بالا رفته است و خود شورانشینان نیز این انتظار را دارند که کارهای کیفی‌تر و اساسی‌تر انجام دهند.

به گفته انصاري در يك سال گذشته وظيفه شوراي شهر نظارت بود اين به معني آن نيست كه درگذشته موضوع نظارت جدي گرفته نمي‌شد بلكه در اين دوره در ساختار اجرايي شورا هم كميسيون جديد نظارتي و هم معاونت نظارت پيش‌بيني شد كه محصول اين دو اقدام منجر به افزايش رويكرد نظارتي روي پروژه‌هاي شهري، پيگيري جدي مطالبات مردمي و اجراي جدي‌تر قوانين شده است. تأثيرات اين اقدامات نيز درآينده در اجرا قابل رويت و لمس خواهد شد.

وي همچنين در توضيح دستاوردهاي يك سال گذشته شوراي شهر به تشكيل كميسيون جديد محيط‌زيست، خدمات شهري و سلامت اشاره كرد و گفت: يكي از دغدغه‌هاي جدي مديريت شهري بحث امنيت غذا، سلامت خدمات، بهداشت فردي، عمومي و شهري و بحث ارتعاشات امواج قانوني و غيرقانوني در فضاي شهري، آلودگي بنزين و نظارت بر توليد و توزيع و مصرف اين فرآورده بوده است و خوشبختانه در يك سال گذشته موفق شديم به‌عنوان پارلمان محلي و منطقه‌اي دراين‌باره قدم‌هايي برداريم. انصاري با اشاره به اينكه شوراي شهر دوم و سوم با وجود اينكه تقريبا دولت، مجلس، شوراي شهر و شهرداري يكصدا و در يك جريان بودند، گفت: متأسفانه اين يكصدايي باعث شد تا امر نظارت دچار چالش شود و به‌نظر مي‌رسد مسائل و مشكلات در كشور اعم از تخلفات مالي و زير پا گذاشتن قانون و... نتيجه همين يكدستي جريان اجرايي كشور در آ‌ن دوران باشد.

به گفته وي هم‌اكنون شوراي شهر جريان‌هاي فكري مختلفي را نمايندگي مي‌كند و تركيبي تلفيقي دارد ضمن اينكه در اين دوره نحوه مديريت شورا نيز بدون چالش و تنش است و علاوه براين سعي شده تا در اداره جلسات از ابزار و امكانات به روز استفاده شود. از نظر انصاري شوراي شهر تهران در يك سال گذشته موفق شده در بعد تقنيني، نظارتي و تذكرات وظايفي را كه برعهده داشته به‌صورت نسبتا قابل‌قبول ايفا كند و تعامل ميان نهادهاي فرابخشي اعم از قواي مقننه، مجريه و قضاييه را در دستور كار خود قرار دهد. اين رفاقت و تعامل به گفته انصاري بخشي از مشكلات شهري را حل كرده و حتي كميسيون كلانشهرها در ساختار دولت و در عالي‌ترين سطح به‌صورت تخصصي و اجرايي تشكيل شده تا به‌صورت جدي مسائل كلانشهرها به‌ويژه تهران را دنبال كند. وي اظهار اميدواري كرد كه در آينده بحث مركز مطالعات شورا به‌صورت جدي پيگيري شود و اين نهاد پژوهشي تاسيس شود تا اعضاي شوراي شهر از اين ابزار علمي در نقد قوانين، لوايح و طرح‌ها استفاده كارشناسي كند.

کد خبر 269920

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha