سه‌شنبه ۴ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۵:۱۷
۰ نفر

رضاتقی‌پورعضو شورای شهرتهران می‌گوید در یک‌سالی که از فعالیت شورای چهارم گذشت شـاهـد تضــارب آرای بیشتری بودیم که این مسئله موجب بررسی‌های تخصصی‌تر و چالشی‌ترشده است.

 وي افزايش كميسيون‌ها دردوره چهارم را نتيجه كار مطالعاتي قبل از آغازفعاليت شورا دانسته و معتقد است: ايجاد كميسيون معماري و شهرسازي يك نياز تخصصي است كه كمتر مورد توجه قرار گرفته بود و با توجه به تأكيدات مقام معظم رهبري، توجه به معماري اسلامي و ايراني را در معماري شهر مورد تأكيد قرار داده است. كميسيون نظارت و حقوقي هم بعد نظارتي شورا را تقويت كرده وكميسيون سلامت هم يك نياز درشورا وشهر بود كه اكنون مورد توجه قرار گرفته است.

عضوكميسيون برنامه وبودجه شوراي شهرهمچنين نتايج كميسيون تخصصي خود را دراين دوره تأثيرگذارتراز دوره پيش‌ارزيابي كرده و مي‌گويد نظارت بودجه‌اي دراين دوره بهترصورت گرفته و براي بودجه‌94، شهرداري مكلف به رعايت بودجه عملياتي است تا هيچ بودجه‌اي بدون برنامه تصويب نشده و كمترين انحراف ازبودجه رخ دهد كه البته اين موضوع پيش ازاين نيز مدنظر بوده اما در اين دوره باجديت بيشتري پيش خواهد رفت.

حضور31عضودراين دوره شوراي شهر موجب ايجاد تضارب آرا در پارلمان شهري شده كه به گفته تقي‌پورهمين ويژگي، شكل‌گيري مباحث تخصصي و بررسي‌هاي چالشي را به‌دنبال داشته كه البته آنگونه كه اين عضو شورا مي‌گويد اعضا تلاش مي‌كنند از آفت سياسي شدن دور بمانند. برقراري تعامل خوب و سازنده با دولت و مجلس نيز يكي ديگر از دستاوردهاي شوراي چهارم است كه به گفته وي اين رابطه، جايگاه شورا را به‌عنوان نهادي تصميم‌ساز و تصميم‌گير تقويت كرده و اعضا به‌دنبال آن هستند تا دراين راستا مديريت يكپارچه شهري را محقق سازند.

سخنگوي شوراي شهر تهران درخصوص فعاليت خود دراين سمت نيز مي‌گويد دوستان نظرات متفاوتي دارند، بعضي معتقدند مصاحبه‌هاي مطبوعاتي بيشتري بايد انجام شود اما به‌دليل فضاي باز اطلاع‌رساني، برگزاري جلسات سه‌شنبه‌ها با حضور خبرنگاران و حضور سخنگو در همه كميسيون‌ها اطلاع‌رساني از اين راه‌ها نيز انجام ‌شود و من نيز خيلي قائل به انحصار نيستم. اما اخبار رسمي كه نيازمند اعلام موضع شوراي شهر است بايد از جانب سخنگو بيان شود و من هم در اين خصوص انجام وظيفه كرده‌ام كه البته دوستان بايد نظر بدهند.

تقي‌پور البته تأكيد مي‌كند كه حجم اطلاع‌رساني شوراي شهر به‌دليل حضور سخنگو در كميسيون‌هاي تخصصي و ايجاد فضاي باز رسانه‌اي در اين دوره، بيشتر از دوره‌هاي پيش است كه البته بايد تداوم يابد.

کد خبر 270037

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha