دوشنبه ۳ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۰:۴۴
۰ نفر

تخته‌های هوشمند، جای تخته‌ سیاه‌ها را می‌گیرند؛ هرچند بعضی‌ از معلمان از تخته‌ها‌ی هوشمند راضی نیستند و می‌گویند: «استفاده از این تخته‌ها، روی خط دانش‌آموزان تأثیر منفی می‌گذارد.»

مدرسه‌های هوشمند ستاره‌دار

بعضی‌ها می‌گویند تمام مدارس جهان به سمت هوشمند‌سازی می‌روند؛ اما مدارس ما عقب مانده‌اند پس ما هم باید با پیشرفت فناوری همراه شویم و برخی دیگر می‌گویند كه مدرسه‌ها به گورستانی از تجهیزات بدل خواهند شد، چون از تجهیزات هوشمند استفاده نمی‌شود. بعضی هم نگران نقش معلمان هستند و می‌گویند كه در این گونه كلاس‌ها نقش معلم كم‌رنگ می‌شود.

اما مدافعان این طرح می‌گویند: «بچه‌ها با ابزارهای نوین مانند تبلت و نمایش تصویر و ویدیو راحت‌تر و سریع‌تر آموزش خواهند دید و باید  كتاب‌ها و كلاس‌ها به‌سرعت هوشمند شوند.» دانش‌آموزان هم كه از این فناوری‌ها لذت می‌برند!

۲۲ مردادماه، همایش تبیین سیاست‌های هوشمند‌سازی مدرسه‌های شهر تهران در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد و سند هوشمندسازی مدارس با حضور مسئولان مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

گوهر پیدایش، مسئول مدارس هوشمند شهر تهران به خبرنگار هفته‌نامه‌ی دوچرخه می‌گوید:«هم اكنون ۶۰درصد مدارس غیر دولتی و ۵۷درصد مدارس دولتی هوشمند‌سازی شده‌اند.»

او می‌گوید: «در دو سال ۹۱ و ۹۲، ۲۲۰ مدرسه حائز رتبه‌ی هوشمندسازی شده‌اند. سال‌هاست از اجرای طرح هوشمندسازی مدارس می‌گذرد و براساس رتبه‌‌بندی به مدرسه ستاره داده می‌شود. یك ستاره، دو ستاره، سه ستاره و...»

در این همایش اعلام شد در سال تحصیلی ۹۲-۹۱، در مدارس شهر تهران، دسترسی دانش‌آموزان به رایانه‌های آموزشی ۴۰ درصد، کلاس‌های الکترونیک ۱۳۰درصد و به‌کارگیری محتوای یاددهی و یادگیری ۱۶۵درصد افزایش یافته است.

فریبرز حمیدی، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهر تهران، در این‌باره می‌گوید: «هوشمندسازی نیاز جامعه است. خب، هوشمندسازی مدارس باعث می‌شود كه فرآیند یادگیری بالا برود و معلم دیگر نقش تسهیل‌گر را خواهد داشت و این بینش، غلط است كه نقش معلم كمرنگ خواهد شد.»

به گفته‌ی او «در فرآیند هوشمندسازی، آموزش معلمان و والدین جزء دستور كار است و واقعاً این نیاز حس می‌شود كه علاوه بر معلمان، والدین هم باید این آموزش‌ها را ببینند.»

کد خبر 269795

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha