همشهری آنلاین: سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه پنجشنبه 19 ژوئیه اعلام کرد: صدور ویزا برای مقامات بریتانیایی به حال تعلیق درآمده است

به گزارش بی‌بی‌سی، وزارت خارجه روسیه همچنین به بریتانیا هشدار داد: همکاری بیشتر میان دو کشور در زمینه "جنگ با تروریسم" غیرممکن شده است.

وزارت امورخارجه روسیه پس ابلاغ تصمیم این کشور مبنی بر اخراج چهار دیپلمات بریتانیا از مسکو به سفیر انگلیس، از به حالت تعلیق در آوردن صدور ویزا برای مقامات بریتانیایی نیز خبر داد. اخراج چهار دیپلمات بریتانیایی در واکنش به اقدامی مشابه از سوی دولت بریتانیا در اوئل هفته جاری انجام گرفت.

روز دوشنبه (16 ژوئیه) دولت بریتانیا اعلام کرد به دلیل امتناع روسیه از استرداد مظنون اصلی در قتل آلکساندر لیتویننکو، مامور اطلاعاتی سابق روسیه در لندن، چهار دیپلمات سفارت روسیه در لندن را اخراج کرده است. بریتانیا خواستار استرداد آندری لوگووی به عنوان مظنون اصلی در پرونده قتل لیتویننکو شده است.

پس از اعلام این تصمیم، روسیه واکنش های متعددی نشان داد و از جمله سخنگوی ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه، تصمیم بریتانیا را "اقدامی غیر اخلاقی" خواند. سخنگوی رییس جمهوری روسیه در اشاره ای ضمنی به موارد متعدد اخراج متقابل دیپلمات های اتحاد شوروی و غرب در دوران جنگ سرد، گفت که تصمیم دولت بریتانیا "یادآور طرز فکری قدیمی" است.

وی همچنین دولت بریتانیا را متهم کرد که با این نحوه برخورد، یک پرونده قضایی را تبدیل به یک موضوع سیاسی کرده است.

بحران در روابط روسیه و بریتانیا در زمانی بروز کرده که روابط بین روسیه و آمریکا نیز بر سر مسایل بین المللی تیره شده است.

کد خبر 26966

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز