همشهری آنلاین: پس از انتشار ویدئوی صحنه سر بریدن یک روزنامه‌نگار امریکایی توسط یکی از شبه‌نظامیان داعش که به نظر می‌رسد از اتباع انگلیس باشد پلیس و نهادهای امنیتی این کشور تحقیقات خود را برای شناسایی این فرد آغاز کرده‌اند.

james foly

به گزارش پرس تي وي، پلیس انگلیس روز چهارشنبه (۲۹ مرداد) اعلام کرد در حال بررسی ویدئوی مربوط به سر بریدن جیمز فولی توسط شبه‌نظامی‌ای است که با لهجه انگلیسی صحبت می‌کرد.

دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس گفته است که «به احتمال بسیار زیاد» مردی که در قتل این روزنامه‌نگار امریکایی نقش داشته از اتباع انگلیس بوده است.

این ویدئو که ۱۹ اوت (سه‌شنبه) در اینترنت منتشر شد لحظات پیش از سر بریدنِ فولیِ ۴۰ ساله و پس از آن را نشان می‌دهد.

در این ویدئو مردی که نقابی سیاه به چهره دارد اظهار می‌دارد که فولی را به تلافی حملات هوایی امریکا علیه شبه‌نظامیان داعش در عراق سر می‌بُرد.

وی همچنین در این ویدئو هشدار می‌دهد که چنانچه واشنگتن حملات خود را متوقف نکند داعش استیون ساتلوف، دیگر خبرنگار امریکایی ربوده شده، را نیز خواهد کشت.

کاخ سفید صحت این ویدئو را تایید کرده است.

روزنامه گاردین روز پنجشنبه به نقل از منبعی که نامش فاش نشد نوشت گمان آن می‌رود که شبه‌نظامی انگلیسی‌زبان داعش رهبر گروه شبه‌نظامیان انگلیسی در سوریه باشد.

بر اساس این گزارش، فردی که در این ویدئو چاقو به دست داشت «جان» نام دارد و اهل لندن است.

به گزارش رسانه‌های امریکایی، برخی گزارش‌های تایید نشده حاکی از آن است که شبه‌نظامی داعش در این ویدئو با عنوان «پیامی به امریکا» از جمله معدود کسانی است که برای نگهداری از اسیرانِ غربی گروه تکفیری داعش تعلیم دیده است.

ارین سالتمن محقق اندیشکده «کوئیلیم» مستقر در لندن گفته است ویدئوی اخیر داعش نشان از آن دارد که این گروه اکنون تمرکز خود را روی غرب معطوف کرده است.

تروریست‌های داعش که شمار بسیاری از آنها شبه‌نظامیان خارجی هستند اکنون کنترل بخش‌هایی از شرق سوریه و شمال و غرب عراق را در دست دارند و در این مناطق به جنایات شنیع خود ادامه می‌دهند؛ گفتنی است آنها بسیاری از غیرنظامیان و نیروهای امنیتی عراق را قتل عام کرده‌اند.

کد خبر 269538

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha