همشهری آنلاین: آیا شما فتنه را درک کرده‌اید؟ اگر درک کردید چرا باید با به کارگیری افراد فتنه‌گر با نظام بازی کنید؟

در جلسه علنی امروز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی موسوی غضنفرآبادی نماینده  بم در موافقت با طرح استیضاح، گفت:  گفت: دلایلی برای استیضاح داشتم و طرح استیضاح را امضا کردم اما به دنبال آن بودم که با رفع دغدغه ها، امضای خود را پس بگیرم، امروز اعتمادم به وزیری که به او رای اعتماد دادم سلب شده است.

وی با بیان اینکه فرجی دانا را انسانی محترم، متدین، دانشمند می دانم، گفت: وظیفه خود می دانیم که دولت را در انجام وظایفش کمک کنیم اما به دلایلی خواستار استیضاح آقای فرجی دانا هستیم.

غضنفرآبادی گفت: نمی گویم شما می خواستید فضای دانشگاهها آشفته و سیاسی باشد اما می گویم که شما نتوانستید فضای دانشگاهها را مدیریت کنید و به جای اینکه مدیریت کنید، مدیریت شدید، دلیلش هم اینکه عده ای اظهار می دارند با رفتن فرجی دانا باز هم این رویه در دانشگاهها ادامه می یابد.

عضو کمیسیون حقوقی مجلس اظهار داشت: انتصابات شما بدون استعلام از نهادهای قانونی صورت گرفت، بعد از استعلام از وزارت اطلاعات که دو نفر از مدیران شما رد صلاحیت شدند شما لجاجت کرده و آنها را عزل نکردید.

وی افزود: تعدادی از سرپرستان منصوب شما بیش از شش ماه است که در پست مدیریتی حضور دارند در صورتی که بر اساس قانون بیش از دو ماه نمی توان برای نهادی سرپرست منصوب کرد.

غضنفرآبادی گفت: شما 147 دانشجوی کارشناسی ارشد و 23 دانشجوی دکترا را که رد صلاحیت شده بودند در دانشگاهها ثبت نام کردید و بعدا اعلام داشتید که در زمان آقای توفیقی این کار انجام شده است. چرا در 9 ماهی که فرصت داشتید نسبت به اخراج این افراد اقدام نکردید؟رد صلاحیت شده ها افرادی هستند که سابقه حمایت از گروه های تجزیه طلب، قومی، فتنه را دارند.

وی ورود عوامل فتنه به دانشگاهها را از دلایل دیگر استیضاح خواند و گفت: چرا اجازه دادید یکی از سران فتنه وارد دانشگاهها شود، اگر شورای عالی امنیت ملی ایشان را ممنوع التصویر نکرده بود تصویر حضور ایشان در دانشگاهها را به نمایش می گذاشتیم.

غضنفرآبادی روند انتخاب روسای دانشگاهها را غیر قانونی خواند و گفت: چرا شورای عالی انقلاب فرهنگی را از حق قانونی اش برای رای دادن به روسای دانشگاهها محروم کردید، شما سرپرستانی را برای دانشگاهها به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی کردید که ظرفیت رای آوردن نداشتند، به عنوان نمونه فردی را که در فتنه نقش داشته به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی کردید و علی رغم مخالف شورا با لجاجت بر تصمیم خود پافشاری نمودید، رئیس جمهور از شما خواست که دو نفر دیگر را معرفی نکنید اما شما باز هم لجاجت کردید.

وی با اعلام تشکر از وزیر بهداشت به خاطر انتصاب روسای دانشگاههای علوم پزشکی و ظریف به خاطر دیپلماسی فعال گفت: چرا دانشگاهها باشگاه سیاسی شده اند؟

غضنفرآبادی ادامه داد: آقای حداد در جریان رای اعتماد آنقدر از شما و خانواده تان تعریف کردند که ما شیفته شما شدیم. چه کردید که امروز سی ان ان، بی بی سی، سران فتنه و وزرای خارج نشین دولت های گذشته از شما دفاع می کنند. چرا در برابر این حمایت ها از خود واکنش نشان نمی دهید؟

وی خطاب به فرجی دانا گفت: آیا شما فتنه را درک کرده اید؟ اگر درک کردید چرا باید با به کارگیری افراد فتنه گر با نظام بازی کنید؟

غضو کمیسیون حقوقی مجلس تصریح کرد: شما قدرت و وظیفه شناسی مجلس را باور نکردید. این مجلس غیرت دینی و انقلابی دارد. در این مجلس هنوز یادگاران دفاع مقدس، فرزندان شهدا و جانبازان حضور دارند، مطمئن باشید از درون مجلس نهم، مجلس ششم بیرون نخواهد آمد.

وی در پایان تاکید کرد: شما اولین کسی بودید که چرخ های اعتدال دولت را از ریل خارج کردید.

کد خبر 269434

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha