همشهری آنلاین: نماینده مردم خوی در مجلس از استیضاح وزیرعلوم در مجلس انتقاد کرد و رسیدگی به مسائل و مشکلات معیشتی مردم را خواستار شد.

موید حسینی‌صدر در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس از توزیع شب نامه علیه رئیس جمهور در مجلس انتقاد کرد و گفت: این اقدامات مغایر با عزم ملی است و با همسویی‌ها مغایرت دارد.

به گزارش ايسنا؛ وی ادامه داد: متأسفانه کشورمان اسیر بیماری چند ساله بوروکراسی، کاغذبازی و دیوان سالاری است که اینها مجال را از مدیریت جهادی گرفته کرده است.

نماینده مردم خوی در مجلس شورای اسلامی خطاب به نوبخت معاون نظارت راهبردی رئیس جمهور تصریح کرد: از وی درخواست دارم در ابلاغ بودجه پروژه های عمرانی سرعت عمل به خرج دهند زیرا فصل کار در حال اتمام است.

حسینی‌صدر همچنین بیکاری را درد مشترک همه نمایندگان دانست و اظهار کرد: تاکید می‌کنم که عدم دوراندیشی دولت قبل، تصمیمات خلق‌الساعه، دشمن‌تراشی و ادبیات غیردیپلماتیک موجب شد کشور به نقطه‌ای برسد که امروز هفت هشت میلیون نفر بیکار داشته باشیم و سن ازدواج یازده میلیون نفر از جوانان گذشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: این درد مشترک مجال کار را از همه نمایندگان بخصوص نمایندگان آذربایجان غربی گرفته است.

نماینده مردم خوی در مجلس همچنین در خصوص عدم توجه به معادن و ظرفیت‌های حوزه انتخابیه خود و همچنین عدم استفاده از موقعیت مرزی انتقاد کرد و افزود: بی‌عدالتی و فاصله طبقاتی بر رنج بیکاری افزوده است.

این نماینده مجلس در ادامه به بحث استیضاح وزیر علوم اشاره کرد و گفت: وزیر علوم امروز عملکرد خوبی دارد و دانشگاهیان به من که خود استاد دانشگاه هستم مراجعه کردند و حتی یک نفر از آنها از عملکرد او گلایه‌ای نداشته است.

حسینی‌صدر خاطرنشان کرد: من نمی‌توانم جواب آنهایی که در دانشگاه معدل الف داشته را بدهم که چرا افرادی با معدل 13 بورسیه شدند، ما باید به افکار عمومی پاسخ دهیم.

وی یادآور شد: مردم انتظار استیضاح وزیر علوم را ندارند و در حال حاضر مشکل مردم در حوزه صنعت و مسائل معیشتی است، مردم مشکل آب دارند.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس خاطرنشان کرد: نهایتا امروز دانشگاه‌های ما حداکثر افراد بیکار را به جامعه تحویل می‌دهند که باید نگران این مساله باشیم.

حسینی‌صدر همچنین با اشاره به مسائل و مشکلات حوزه انتخابیه خود، اظهار کرد: ما در بحث راه بسیار محروم هستیم و شهرستان خوی در این رابطه مورد اجحاف قرار گرفته و جاده‌ها کشته‌های زیادی می‌گیرد.

نماینده مردم خوی در مجلس در پایان گفت: در این حوزه آب وضع بسیار اسفباری دارد و از شهرستان خوی هر سال 150 میلیون متر مکعب آب خارج شده و به دریای خزر می‌ریزد اما در این شهرستان کشاورزان زمین‌ها را به دلیل کم‌آبی رها کرده و بیکاری بیداد می‌کند.

 

کد خبر 269347

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha