سه‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران درباره فوت دستفروشی که هفته گذشته در تهران جان باخت، گفت: این برخورد به نام شهرداری تمام شده در حالی که حوزه های خدماتی، برون سپاری شده است.

ناصحی

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام عبدالمقیم ناصحی در نشست خبری که روز دوشنبه برگزار شد، با تاکید بر اهمیت ارتقاء مسائل رفتاری و اخلاقی در مجموعه کارکنان تحت امر مدیریت شهری، در پاسخ به پرسشی در رابطه با وقوع حادثه فوت یک دستفروش گفت: نباید معتقد باشیم که هر اتفاقی که رخ می‌دهد، ارتباطی به شهرداری دارد چرا که شهرداری مستقیم به حوزه‌ها ورود پیدا نکرده است. درمورد فوت دست فروشی در شهرداری منطقه4 هم پای شهرداری در میان نبوده بلکه این اتفاق از سوی پیمانکار رخ داده است. ضمن اینکه ما از سوی شورای شهر تهران نیز پیگیر این موضوعات هستیم.

رییس این کمیسیون ضمن تاکید بر عملکرد مناسب شهرداری در مبارزه با آسیبهای اجتماعی گفت: تصویب بودجه 71 میلیارد تومانی شهرداری تهران برای کاهش آسیب های اجتماعی در این کلانشهر نشان از عزم ما برای کاهش آین آسیب‌ها دارد.

وی با بیان این که در شهرداری تهران ستاد ساماندهی برای آسیب دیدگان اجتماعی ترتیب داده شده است گفت: ما مجبوریم در حل بخشی از مشکلات آسیب‌های اجتماعی، سازمان‌ها و وزارتخانه‌های دیگر را به کمک شهرداری تهران بطلبیم. شهرداری تهران آسیب دیده‌ای را جمع آوری می‌کند ولی به دنبال این اقدامات مشکلاتی به وجود می‌آید که نه تنها به شهرداری تهران و شورای شهر ارتباطی پیدا نمی‌کند، بلکه در قبال این محبتی که به اینها می‌شود و آنها را حمام می‌کنند و شام می‌دهند، فردای آن روز می بینید شهرداری چیزی هم بدهکار می‌شود و از دست شهرداری شکایت می‌شود و چندین مورد از این پرونده ها را داشته ایم.

او توضیح داد: به اعتقاد بنده، معتاد، یک بیمار است و لذا اگر یک بیمار معتاد، درمان شود و در بیمارستان یا کمپی نگهداری شود و به قولی، پاک شود و دوباره بخواهد به جامعه برگردد، شهرداری وظیفه ندارد برای او پاسبان و نگهبان بگذارد تا دوباره دچار این آسیب نشود. بخشی از این مراقبت‌ها به خود ایشان و خانواده شان مربوط می شود.

او توضیح داد: ما برای رفع آسیبه‌ای اجتماعی بودجه ای معادل 71 میلیارد تومان در نظر گرفت‌ ایم و این انصافا متفاوت با زمان‌های گذشته است. این نشان می‌دهد کمیسیون فرهنگی در دوره چهارم شورا به میدان آمده تا به صورت عملیاتی کارها را انجام دهد.

در بخش دیگری از نشست خبری رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران، ناصحی درباره ادامه تدریس موسیقی در فرهنگسراها، خبر داد و گفت: طبق اطلاعاتی که از مسولان فرهنگی شهرداری گرفته‌ایم، موسیقی تدریس شده، کیفیت لازم را نداشت. لذا قرار شد موسیقی فاخر در این فرهنگسراها تدریس شود.

او در ادامه گفت: بحث موسیقی را برای مردم لازم می دانیم و هرگز با اصل موسیقی مخالف نیستیم و اعتقاد داریم به وسیله نوای موسیقی بسیاری از کارها اساسی نظام جمهوری اسلامی پیش رفته، مانند نوای موسیقی در جبهه های جنگ که بسیار کارساز بود.

حجت الاسلام عبدالمقیم ناصحی توضیح داد: ما حسب وظیفه نظارتی تعطیلی تدریس موسیقی در فرهنگسراها را پیگیری کردیم. عنوان شد موسیقی‌ای که در این کلاس‌ها تدریس می شد، بسیار ابتدایی بود و قرار است کلاس‌های موسیقی فاخر به وسیله استادان مجرب، دایر شود و لازم است به این بحث توجه کنیم. اگر کلاس‌های موسیقی را نداشته باشیم، این کلاس‌ها به زیرزمین کشیده می‌شود و موزیک خیابانی پیدا می‌شود.

او در ادامه نشست خبری خود گفت: تشویق و ترغیب می‌کنیم تا سازمان فرهنگی هنری، کلاسهای موسیقی قابل قبول به لحاظ دینی و اسلامی را برگزار کند.

کد خبر 269336

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha