سه‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس شورای شهر تهران با اشاره به مرگ کارگری که در حال جابه جایی نخاله زباله در منطقه ۴ بود، گفت: شورا فوت دردناک این کارگر حوزه شهری را تسلیت گفته و درخواست رسیدگی به موضوع را دارد.

احمد مسجدجامعی

به گزارش خبرنگار مهر، احمد مسجد جامعی در جلسه علنی شوراي شهر تهران با بیان اینکه مرگ این کارگر حوزه شهری همانند حوادث مشابه پیگیری می‌شود، گفت: شورا در این دوره به اهمیت حیات شهروندان بسیار توجه کرده و پیگیری های لازم را در این رابطه انجام خواهد داد.

وی ادامه داد: ریشه یابی این نوع موارد از تکرار آن جلوگیری می کند و اهمیت حیات انسانها معلوم می شود.

مسجدجامعی با اشاره به جان باختن کودک هشت ساله در استخر یاد یاران گفت: گزارشی توسط رضازاده در این رابطه تهیه شده که موجب رضایت خاطر خانواده این کودک نیز قرار گرفته است، آنها انتظار داشتند حداقل این استخر پس از این حادثه 2 روز تعطیل شود.

وی تاکید کرد: ادبیات توجه به جان انسان در شورای چهارم از اهمیت بالایی برخوردار است.

مجتبی عبداللهی، معاون شهردار تهران نیز در این جلسه با اشاره به جزئیات مرگ کارگری در منطقه چهار گفت: این اتفاق در روز پنجشنبه 16 مرداد رخ داده است و علی چراغی یک هفته در بیمارستان بوده و در طول این یک هفته بیمارستانش را نیز تغییر داده است، اما با وجود تلاش پزشکان، وی به رحمت خدا رفته است. چراغی نه دستفروش بوده و نه سد معبر کرده است، ظاهرا پیمانکاران بازیافت خشک، با وی درگیر می شوند و طی این درگیری چراغی به بیمارستان منتقل می شود، فرد متخلف خود را به اداره آگاهی معرفی کرده و در مراجع قضایی پرونده تشکیل شده است.

وی از اعضای شورا درخواست کرد فرصت یک هفته ای نیز برای پیگیری جزئیات این موضوع به شهرداری داده شود.

به گفته عبداللهی، شهردار تهران پس از اطلاع از این موضوع خواستار رسیدگی سریع به آن شده و خود وی نیز از نزدیک به این موضوع رسیدگی خواهد کرد.

معاون شهردار تهران در پاسخ به آباد گفت: استفاده از کودکان در قرارداد پیمانکاران خدمات شهری ممنوع است و اجازه استفاده از کودکان برای تفکیک زباله را ندارد. در اواسط جلسه شورا ساکنان محله اکباتان که به دلیل ساخت و سازهای این منطقه دچار مشکل شده‌اند، فریاد زدند: «اعضای شورایی که مدعی برای جان انسان ها است، چرا به 120 هزار نفری که در شهرک اکباتان ساکن هستند، فکر نمی کنند.» در این منطقه تخریب محیط زیست، امتناع از رسیدگی به فضای سبز، عدم آبیاری، هرس و کاشت درختان، از بین بردن عامدانه فضای سبز به منظور ساخت و سازهای بی رویه مانند پروژه های مگامال، مجتمع تجاری میدان بسیج و... سلامت جسمی و روانی ساکنان را در معرض خطر قرار داده است. افزایش ناامنی اجتماعی مانند زورگیری، سرقت و ایجاد حفظ بی‌اعتمادی ساکنان به مدیریت شهری برخی از پیامدهای این بی‌توجهی مدیریت شهری به سلامت اهالی این منطقه است.

در ابتدای جلسه هادی ساعی مرگ ناگهانی مهدی نفر خبرنگار ورزشی را تسلیت گفت.

کد خبر 269330

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha