مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۳۸۶ - ۱۴:۲۹
۰ نفر

معاون حوادث و عملیات اورژانس کشور با بیان این که اورژانس نسبت به دو سال گذشته 100 درصد رشد داشته است، گفت: اورژانس کشور، 61 درصد هدف برنامه چهارم توسعه را پیش برده است.

دکتر رضا دهقان‌پور، مسئول اتاق هدایت عملیات و بحران وزارت بهداشت به ایسنا گفت: با توجه به تعطیلی مدارس و مراکز آموزشی و افزایش سفرهای زیارتی و سیاحتی که به تراکم ترافیک و تردد بسیار در سطح جاده‌های کشور منجر می‌شود، طرح تابستانی اورژانس کشور از ابتدای تیر ماه آغاز به کار کرد.

وی در ادامه افزود: به منظور پیشگیری و دسترسی به خدمات فوریت‌های پزشکی برای هموطنان با همکاری و هماهنگی سایر سازمان‌های امدادی از جمله پلیس راه، راهداری ، هلال احمر و صدا و سیما، شرایطی جهت همکاری و تشریح مسائل متقابل ایجاد کرده‌ایم و در این راستا طرح امداد تابستانی از اول تابستان تا اول مهرماه سال جاری عملیاتی و اجرا خواهد شد.

دکتر دهقان‌پور با بیان این که 588 پایگاه شهری در طرح تابستانه فعالیت می‌کنند، اظهار داشت:‌ 708 پایگاه جاده‌ای با بهره گیری از حدود 2 هزار و 500 دستگاه آمبولانس و هفت هزار و 798 نیروی انسانی در این طرح، ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی را در سطح جاده‌های پرتردد کشور و شهرهایی که بیشتر جنبه زیارتی و سیاحتی دارند، شروع کرده‌اند.

دهقان‌پور خاطرنشان کرد: در طرح تابستانه اورژانس، بروشور، پلاکارد و پنفلت‌ها در ورودی و خروجی شهرها توزیع شده‌اند. همچنین اطلاع رسانی پایگاه‌های اورژانس و ایستگاه امداد ساحلی از طریق توزیع نقشه‌ دراستان‌های شمالی که جاذبه‌ توریستی بسیاری دارد، انجام شده‌است.

کد خبر 26877

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز